Franciaország betiltja a növényi alapú termékek és húspótlók esetében az olyan szavakat, mint a „steak” és a „kolbász”. Ezzel történelmet ír, hiszen ők az elsők az Európai Unióban, akik bevezetik ezt a szabályt. Bár a megállapodás már 2020-ban megszületett, azonban csak idén októberben lép életbe.
A hatósági rendelet így szól:
nem lehet majd a hagyományosan a húshoz és halhoz kapcsolódó ágazatspecifikus terminológiát használni olyan termékek megjelölésére, amelyek nem tartoznak az állatvilághoz, és amelyek lényegében nem összehasonlíthatók az ilyen termékekkel.
Európai szinten már betiltották, hogy a növényi alapú alternatív tejtermékek reklámozása során olyan kifejezéseket használjanak, mint a „tej”, „vaj” és „sajt”. Néhány amerikai élelmiszerlánc azonban számos növényi alapú fehérjére alkalmazza a „hamburger” kifejezést, köztük a Beyond Meat és a Burger King is.
A franciák szeretnének a fogyasztók számára nagyobb átláthatóságot biztosítani. Az új szabály azonban érintheti az eladásokat is, mivel az év elején kiderült, hogy sok fogyasztó nem találja étvágygerjesztőnek a „vegán” kifejezést.
Még több a vegánságról: