Gyarmati Detti egy indonéziai nyaralás során döntött úgy, hogy megalapítja a Zero Hero webshopot, ahol számtalan teljesen műanyagmentes terméket tudunk beszerezni. A Detti és férje által családi vállalkozásként idén elindított Zero Hero azonban nem csupán egy webshop, hanem azoknak is segít informatív cikkekkel, akik még nem biztosak benne, hogyan kezdjenek úgy élni, hogy abból a természetes környezetük is profitálni tudjon. Gyarmati Dettinek egyértelműen már gyerekkora óta szívügye a kérdés, így mesél a márka ötletének megszületéséről:
„Kisgyerekként minden nyáron hosszabb időt töltöttünk a horvát tengerparton, apukám búvárkodott is. Nagyon érdekelt ez a világ, alig vártam, hogy betöltsem a 14-et, és én is merülhessek végre. Imádtam a búvárkodást, és amikor sok évvel később úgy alakult, hogy nem merültem többet, egyre több időt töltöttem a parton, és feltűnt az, milyen hihetetlenül sok szemét van ott. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amit Balin tapasztaltam. Indonéziában nagyon koncentrálódik a tengerpartokon a szemét.
A Zero Hero márka ötlete is Balin fogalmazódott meg bennem. Hazaérve beszélgettem anyukámmal arról, hogy muszáj lenne valamit tenni a műanyag korlátlan felhasználása ellen, mert a helyzet katasztrofális. Erre ő elővett egy régi diktafonfelvételt még kiskoromból, ahol elhaló hangon hívom föl a hallgatóság figyelmét a környezetvédelem fontosságára. Ráadásképpen apukám is előszedte azt a névjegyet, amit játékból rajzoltam magamnak gyerekként, és ez alapján is úgy tűnt, hogy valószínűleg tényleg a környezetvédelem az a kérdés, ami mindig is foglalkoztatott, és ami valóban fontos nekem.
Ezen a régi, gyerekkori játéknévjegyen is az állt, hogy Gyarmati Detti – tanuló, búvár, környezetvédő.”
Azt, hogy Detti belevágott a vállalkozásba, saját, kiskorára visszavezethető indíttatásán túl kislánya jövője is motiválta.
„Szeretném megmutatni neki a világban azokat a csodákat, amelyeket én ismerek. De attól félek, erre egyre kevesebb lehetőség van, így tényleg eljött az idő, hogy tegyünk valamit.”
A webshopban lehet vásárolni többek között fém szívószálat, egyszer használatos, de természetes anyagokból készített tányérokat is, de akár a vattakorongot helyettesítő, mosható arctisztító párnákat is.
„A világ minden pontjáról vannak márkáink, és folyamatosan bővülünk. Egyre több átvételi pontot szeretnénk, és a termékkörünket is folyamatosan bővítjük. Sajnos nem tudjuk teljesen figyelembe venni azt az elvet, hogy a környezet kímélése érdekében ne utazzon sokat az áru. Ennek az az az oka, hogy ahhoz, hogy kiváltsunk akár Európában gyártott műanyagtermékeket, sokszor távoli gyártóktól kell rendelnünk. Számunkra pedig az a legfontosabb szempont, hogy valóban se a termékben, se abban a csomagolásban, amiben hozzánk érkezik, ne legyen műanyag. Például attól a gyártótól nem rendelünk többet, akik betekerték a papír ragasztószalagot műanyagfóliába, és úgy küldték el nekünk."
"Nem hiszek a lebomló műanyagokban, és újrahasznosított műanyagokkal sem foglalkozunk” - mondta Detti
A Zero Hero nem csupán egy webshop, hanem egy blog is, ahol több edukációs cikk olvasható környezetvédelmi témában. Detti elmondta, kinek köszönhetőek ezek a szövegek: „A blogunk cikkeit csapatmunkában írjuk. Az anyagokat, a forrásokat és a mondanivalót én rakom össze, és szuper tehetséges marketingspecialistánk és copywriterek segítenek olvasható formába önteni a gondolataimat.”