A NGM rendkívüli ellenőrzése a kiszállított ételek minőségét, a becsült kiszállítási idő tartását, a szolgáltatási díjak rendszerét és a károsult fogyasztók kompenzációs lehetőségét vizsgálta. A szolgáltatások minőségi romlása úgy néz ki, több tényezős képlet. A Wolt és Foodora helyzete sem egyszerű.
Az emelkedő panaszok száma hívta életre az NGM rendkívüli vizsgálatát, ami az ételszállító cégek felé irányult. Összetett kérdésról van szó, hiszen az, hogy milyen állapotban érkezik meg hozzánk a rendelt étel, nemcsak a futáron múlik, hiszen az étterem, a futár és a kettő közti platformcég jogilag teljesen különálló egységek. Az éttermek általában még melegen tudják átadni a rendelést, azonban ők is megcsúszhatnak időben.
A futár hibázhat a legtöbb helyen, ha például gondatlanul szállít vagy beázik a táskája, de nála a késés a legkevésbé valószínű, mert anyagilag éppen abban érdekelt, hogy minél előbb kiszállítsa az ételeket.
A kettejük és a rendelő közti biztosíték a platformcég, de minél kedvezőtlenebb a futár-megrendelés aránya, ez a folyamat annál nehezebb. Azonban a platformcég és a futár nincsenek munkáltató-munkavállaló viszonyban, így a kötelezettségek és az egymás felé való elszámolás alapja az egymásrautaltság.
További nehézség, hogy rossz időben megugrik a rendelések száma, míg jó időben csökken. A kata-szabályok 2022-es megváltoztatása is beleszól a történetbe, mert sokak felhagytak a futártevékenységgel, hiszen nem voltak eléggé kedvezőek a feltételek. Sok vendégmunkás és másodállásként beálló futár csak jövedelemkiegészítésképp csinálja a futárkodást, ezért az ő elköteleződésük sokkal lazább. A problémát a szorosabb együttműködés tudná javítani a futár, étterem és platformcég hármasában.
Friss híreinkből: