Bizony, mivel a környezetét védő tudatos vásárló úgy érzi, ő már megtette, amit kellett, azaz nem él a boltok, szupermarketek borzasztó, és eleve kidobásra ítélt környezetszennyező nejlonzacskóival, máris megteheti, hogy jóval több junkfood-ot, azaz "szemét", feldogozott kaját" tegyen a kosarába, mintegy megjutalmazva magát. Hát nem érdekes?
A Harvard és a Duke Egyetem kaliforniai, hűségkártyás vásárlókat vizsgált két éven át, azaz mintegy 142ezer vásárlást. Arra jutottak, hogy a környezetbarát szatyrot magukkal cipelő tudatos vásárlók meglepő módon 33%-kal nagyobb eséllyel vettek maguknak chipset, snackeket, csokikat is, mint a nejlonzacskót használók!
Fontos plusz infó, hogy a tudatos "saját szatyrosok" egyébként sokkal sűrűbben választják az organikus, egészséges ételeket, alapanyagokat is, de mindemellett az egészségtelen, zsíros-cukros snackek is jobban csábítják őket, mert tudat alatt úgy érzik, megérdemlik őket.
Ez is érdekelhet...
Így spórolj havonta többezer forintot!
Tanács: vigyünk saját szatyrot, mert így tényleg kíméljük a környezetet, de kerüljük el, hogy éhesen vásárolunk, továbbá írjunk a boltbeli termékek elhelyezkedése szerinti bevásárlólistát, és ragaszkodjunk ahhoz, ami fel van írva!
Ne hagyjuk, hogy szatyrunk anyaga befolyásolja derekunk kerületét! :)
(forrás: huffingtonpost, címlapfotó: FLickr / hehaden)