Újabb nagy lépés a magyar Lidltől

Tovább 210 tonnával kevesebb műanyagot használ fel az áruházlánc, miután megváltoztatja a saját márkás ásványvizek PET-palackjait.

A Lidl 2018-ban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Stratégiájának megfelelően immáron harmadik konkrét intézkedéscsomagját vezeti be a vállalat. Beszállítóival szorosan együttműködve az áruházlánc most a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentése, a kupakméret csökkentése és egységcsomagolásának továbbfejlesztése révén további 210 tonnával mérsékeli a műanyag-felhasználását.

A vállalat 2019 júniusától a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására. A fejlesztések révén redukálódik a csomagolásra felhasznált fólia mennyisége, továbbá a nyomatlan fólia könnyebb újrahasznosíthatóságot biztosít, használata által pedig elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok, melyek csökkentik a környezeti terhelést is.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedésének első lépéseként 2018 augusztusában a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, így a megújult csomagolásnak köszönhetően a vállalat közel öt tonnával kevesebb fóliát használ fel csomagolásra.

Ez is érdekelhet

Nem garantáljuk, de így talán még a gyerekeid is életben maradhatnak a Földön

A második bejelentett intézkedés révén 2019 év végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését. Továbbá az azonnal fogyasztható, azaz a „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

"A Lidl tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon kíván hozzájárulni környezetünk megóvásához, ezért célul tűzte ki, hogy a saját márkás termékek csomagolásához egyre kevesebb műanyagot használjon fel."- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának legújabb lépésével együtt elmondható, hogy az áruházlánc most már évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához. A vállalat beszállítóival együttműködve továbbra is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek