A négyzetméter-arányos forgalomkorlátozás értelmében az üzletekben tíz négyzetméterenként csak egy vásárló tartózkodhat majd. A Világgazdaság Pálinkás Zsolttal, a Tesco magyarországi vezérigazgatójával készített interjújából kiderül, az áruházlánc üdvözli a lépést, ahol pedig már eddig is indokolt volt, ott korábban is maximalizálták a vásárlók számát.
A saját rendszerünkben 15 négyzetméterrel számolunk fejenként, és bár a jogszabály csak 10-et ír elő, mi akkor is maradunk a 15-nél. A nagy alapterületű áruházakban aligha okoz fennakadást a limit, de a kisebbeknél sem feltétlenül. Hat-nyolc percnél többet soha senki nem várt arra, hogy bejusson a boltba, az esetek többségében pedig nincs sor
– nyilatkozta a vezérigazgató a Világgazdaságnak.
Mint az az interjúból kiderül, jelenleg a Tesco bevételének mintegy 3 százalékát teszik ki az online bevásárlások, az újonnan életbelépő szabályoknak köszönhetően azonban ez a szám 6-7 százalékosra is felkúszhat Pálinkás Zsolt szerint.
Az áruházakban és a hipermarketekben már hosszú hónapok óta szigorú biztonsági intézkedések mellett dolgoznak a munkavállalók, valamint a vásárlóknak is több szabályt kell egyszerre betartaniuk. A Tesco üzleteiben a sorállásnál minimum kétméteres távolságot kell tartania egymástól a vásárlóknak, az eladókat plexifallal védik a kasszáknál, a koronavírus kitörése óta pedig gyakoribb lett a vásárlótérben történő takarítás is.
Az új szabályok életbelépésével a beérkező és az üzletet elhagyó vásárlók számát a Tesco üzletekben tableten rögzítik majd, a legnagyobb létszámú áruházakban pedig egy automata rendszer külön képernyőn tájékoztatja a vásárlókat arról, hányan tartózkodnak a vásárlótérben.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: