Rosszabbak a hazai édességek? Ezt gondolja a magyarok tetemes része

Minden második magyar silányabbnak érez bizonyos - főleg édességipari - termékeket nyugati megfelelőikhez képest - írja a Nébih.

Minden második magyar ember tapasztalt már különbséget az azonos márkájú, Nyugat-Európában és Magyarországon egyaránt kapható élelmiszerek minősége között – derült ki a NÉBIH felméréséből. A lakosság túlnyomó része elvárná, hogy a nemzetközi élelmiszermárkákat minden országban azonos összetétellel hozzák forgalomba, ha pedig ez nem így történik, akkor azt kötelező legyen a termékeken világosan jelezni a vásárlók számára.

A kettős minőség olyan újra és újra fellelhető jelenség, amely létezését mind a hazai, mind több szomszédos ország vizsgálatai alátámasztották már.

Ennek érdekében a NÉBIH 2017 májusában reprezentatív felmérést végzett. A szakemberek többek között azt vizsgálták, hogy a magyar vásárlók a mindennapokban tapasztalták-e már a kettős minőség jelenségét, mely termékköröknél észleltek eltérést, valamint milyen elvárásaik lennének a multinacionális gyártókkal szemben a helyzet megoldásához.

A válaszadók minden termékkategóriából számos példát kiemeltek, de

leginkább az édesipari termékek esetében számoltak be jelentős eltérésekről,

valamint gyakran említették a tejtermékeket és az üdítőitalokat is.

A megkérdezettek 97%-a rosszabbnak érezte a Magyarországra behozott termékeket, mint amit a nyugat-európaiak asztalára tesznek a nemzetközi gyártók. Különösen a háztartásokon belüli „élelmiszerfelelősök”, vagyis a rendszeresen bevásárolók érzik felháborítónak ezt a gyakorlatot.

Magyarország mellett a szlovákok, csehek, szlovénok, horvátok, románok, bolgárok, görögök szerint is elfogadhatatlan gyakorlat, hogy közel 100 millió európai állampolgár juthat silányabb élelmiszerhez a gyártók kettős mércéje alapján.

Ez lenne a megoldás?

Az FM mindeközben kidolgozott egy jogszabálytervezetet, amelynek értelmében, ha egy multinacionális cég Magyarországon és Nyugat-Európában is forgalmaz egy-egy terméket, de a két termék minőségében, összetevőiben eltér, azt a magyar vásárlók számára felirattal kell jeleznie a cégnek.

Ezeket olvastad már?

forrás nébih

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek