Több mint 100 forinttal olcsóbb Romániában a krumpli

Nemrég jelent meg egy friss ár-összehasonlító elemzés, ami azt vizsgálta, hogy mekkora különbségek találhatók egy hazai és egy román üzletlánc árai között. Az eredmények kevés kivételtől eltekintve eléggé elszomorítóak.

„A zöldségek, a gyümölcsök, az alkoholos italok, a kávé, az üdítők, a felvágottak, a sajtok, a vaj és az édességek termékkörében is látványosan olcsóbb a román Lidl, mint a magyar" – derült ki a Világgazdaság friss ár-összehasonlító vizsgálatából.

Szembeötlően olcsóbb a román Lidl, mint a magyar

A lap által elvégzett vizsgálathoz a román Lidl legfrissebb, január 27-i árlistáját vették figyelembe. Mivel a magyar Lidl nem tesz közzé hasonló árlistát, ezért egy a fővárostól mintegy 10 kilométerre található Lidl bolt árait használták a hazai árak rögzítésére. 

Vizsgálatuk elvégzéséhez azért a Lidl üzleteit választották, mert az üzletlánc 2020-ban megszerezte, 2021-be pedig megtartotta a piacvezető pozícióját a hazai napi fogyasztási cikkek (FMCG) ágazatában. Továbbá közel bruttó ezermilliárdos forgalommal büszkélkedhet. 

Kezdődjön az összehasonlítás

Az ár-összehasonlító vizsgálat első terméke a piros burgonya volt, aminek kilóját 2,29 lejért adják a romániai Lidlben. Ez 80 forintos árfolyammal számolva mintegy 184 forint. Ezzel szemben a magyar Lidl üzletben egy kilogramm piros burgonya 299,5 forintba került. Az eltérés 63 százalék, ami szembetűnő különbség.

Banán és Coca Cola

Szintén nagy a differencia a romániai és a magyarországi banán ára között is. Egy kilogramm banán a román Lidlben 6,99 lej, azaz 559 forint. A magyar Lidlben azonban 699 forintot kérnek el a gyümölcsért, ami 25 százalékkal több. Olyan közkedvelt termékek is drágábbak itthon, mint például a Coca Cola. A 2,5 literes kiszerelés 8,49 lej, 715 forint Romániában. A magyar Lidl üzletben a kétliteres változat azonban 609 forintba kerül. A literenkénti ár tehát 304,5 forint, szemben a romániai 286 forinttal.

Az alkoholos italok és a kávék kategóriájában is találtak eltérését. Míg az Argus Strong 0,5 literes dobozos sört itthon 269 forintos áron lehet beszerezni, addig Romániában 2,49 lejért, tehát 199 forintért. A kávéknál a Bellarom Gold 250 grammos csomagot vették figyelembe, ami a román Lidlben 12,99 lej, 1039 forint, a magyar Lidlben pedig 1199 forint, vagyis mintegy 15 százalékkal drágább. Az édességek körül a Ritter Sport 100 grammos csokoládé árát vizsgálták meg. Romániában 5,99 lej, azaz 479 forint, itthon pedig 519 forint, vagyis több mint 8 százaléknyi az árelőny a romániai üzletben. 

Kivéve a tej

A tejnél (az ársapka miatt nem a 2,8 százalékos árát vették figyelembe) azonban változik a helyzet. A Pilos 1,5 százalékos egy literes UHT teje 409 forint itthon, Romániában pedig 5,29 lej, ami 423 forint. Ha nem is jelentősen, de majdnem 4 százalékkal alacsonyabb a magyar ár.

A bevásárlólistájukon található többi termék ára azonban ismét a román Lidlben volt kedvezőbb. A Pikok 100 grammos prágai sonkája például 52 százalékkal olcsóbb (375 forint és 569 forint), a Pilos 82 százalékos, 250 grammos vaja 25 százalékkal (959 forint és 1199 forint), a 300 grammos szeletelt Milbona Maasdam sajt pedig 17 százalékkal (1279 forint és 1499 forint). A Pilos 250 grammos Edami tömbsajt 11,99 lejbe, átváltva 959 forintba kerül a román Lidlben, a magyarban 999 forintba. A kettő között nagyjából 4 százalék van.

Nehezen lehetne megállapítani, hogy milyen okok állnak a nagy árkülönbségek mögött, de valószínűleg sok tényező befolyásolja egyszerre az árakat.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek