PRO és KONTRA: most akkor repülőre szállhatunk nyáron? Vagy veszélyes?

Egyelőre 90%-kal kevesebb gép van a levegőben, mint tavaly ilyenkor.  

Az Európai Bizottság jelentése szerint az Európán belüli repülőutaknak nincs akadálya, és június közepétől egyre több járat is lesz. A Schengeni övezet határai sem maradnak zárva, így az egész kontinensen szabadon lehet majd közlekedni.

via GIPHY

Veszélyes vagy nem?

A virológusok és epidemológusok sokat vitatkoztak rajta, hogy a repülőgépeken tartózkodás veszélyes-e az új típusú koronavírus fertőzésének tekintetében: egyrészt a kísérletek azt mutatják, hogy zárt légtérben az egy főre jutó köbméterek száma a mérvadó abban, hogy milyen eséllyel fertőződünk meg, másrészt viszont csak elvétve volt példa arra, hogy valaki repülőn kapja el a betegséget. A kutatás és a valós fertőződések közötti eltérések oka az, hogy a kutatók a vírus genetikai kódját azonosítják laboratóriumi körülmények között, annak a jelenléte viszont nem sokat árul el a vírus fertőzőképességéről.

Minden második ülés

Voltak olyan javaslatok, hogy a légitársaságok csak minden második ülésre ültessenek utasokat, de ettől azok elzárkóztak, hiszen így is csak akkor éri meg a levegőbe küldeni egy gépet, ha minden ülés foglalt. Ahhoz, hogy csak az ülések fele legyen foglalt, olyan mértékben kéne emelni a repülőjegyek árát, melyek amúgy is lényegesen drágábbak lesznek, hogy a légitársaságok pótolni tudják a kiesett bevételeiket, hogy azt már csak nagyon kevesen lennének hajlandóak kifizetni.

Óránként egy millió euró veszteség

A legtöbb légitársaság egyelőre túléli a világjárvány okozta krízist, ehhez azonban jelentős állami támogatásra van szükségük, és így sem kerülhetik el a tömeges elbocsátásokat. A Lufthansa például óránként egymillió eurót veszít a földön parkoló gépeivel. A kerozin különlegesen drága üzemanyag, és bár most nagyot esett az ára, a légitársaságoknak hatalmas veszteség, hogy nagyon sokat kellett belőle egyszerűen kiönteni. Az üzemanyag felhasználhatósága nagyjából 3-4 hónap, így, amíg a gépek a földön állnak, attól folyamatosan meg kell szabadulniuk. Hasonló gondot okoz a pilóták és légiutaskísérők megtartása.

A pilóták, ha néhány hónapig nem repülnek, elvesztik az általuk repült gépekre a repülési engedélyüket. Ha most gazdasági megfontolásból minden pilótát menesztenének, akire nincs szükség, akkor a rendes légiforgalom indulásakor nem állna rendelkezésre elegendő engedéllyel rendelkező pilóta. Ez további kiadás a légitársaságoknak, melyet majd az utasoknak kell kifizetniük, ha egyáltalán gépre mernek szállni a fertőzésveszély miatt.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

Ismerd meg a bottargát, és azt is elmondjuk, hogy használd...

A bottarga egy különleges gasztronómiai alapanyag, amelyet gyakran neveznek a "tenger aranyának". Azok számára, akik még nem találkoztak vele, a bottarga nem más, mint sózott és szárított halikra, amely különleges ízvilágával azonnal magával ragadja az ínyenceket. Ezt a mediterrán kincset évezredek óta fogyasztják, és ma is nagy becsben tartják a kulináris világban.

Hering András

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...