A történet szerint egy testvérpár véletlenül rábukkan egy régi receptkönyvre, és benne egy fotóra, melyen édesanyjuk – még kislányként – épp bejglit készít a nagymamával. A gyerekek a nagyi receptje alapján titokban elkészítik a finomságot, és ezzel az ajándékkal lepik meg édesanyjukat, felidézve számára a gyermekkorát, a régi karácsonyok emlékét.
A hétköznapi, mégis érzelmekkel teli, mindenki által megélhető történeten keresztül a PENNY az apró emberi gesztusok, az összetartozás, a generációkat összekötő emlékek és a közös élmények fontosságára emlékeztet. A reklám meghitt hangulatát tökéletesen egészíti ki az alatta hallható dal, amelyet a Punnany Massif énekese, Meszes „Meszka” Balázs énekel. A nosztalgikus hatáshoz az is hozzájárul, hogy a receptkönyv nem a forgatás kedvéért összeállított és legyártott gyűjtemény, hanem valóban családi örökség, amitől a film a karácsony és a készülődés mellett szeretteink emlékéről is szól. Éppen úgy hat és „működik", ahogyan a bejgli íze felidézi a gyerekkori karácsonyokat a főszereplő anyuka számára: a történet egy asszociációsort indít el az emberben, a régmúlt karácsonyok és emlékek felé tereli gondolatait, így segít ráhangolódni az ünnepre.
A bejgli valóban a reklám egyik főszereplője, hiszen túlmutat azon, hogy egy sütemény: a családi karácsonyok jelképévé válik. Régen, már nagyanyáink idejében is különös jelentőséget tulajdonítottak a bejglinek, ennek köszönhető, hogy hagyományosan a mai napig mákos illetve diós töltelékkel készül. A néphit szerint ugyanis a mák bőséget, gazdagságot, termékenységet hoz, míg a dió megvéd az ártó szellemektől és a balszerencsétől. A PENNY reklámfilmjében a bejgli érzelmi többletjelentést hordoz:
kifejezi a szeretetet, mosolyt csal az arcokra, összehozza a családot, emlékezteti őket szeretteikre és ezáltal teljessé teszi a karácsonyt.
„A karácsony egy meghitt pillanat, amit a családunkkal, a szeretteinkkel töltünk együtt, ilyenkor kicsit mindannyian visszaröpülünk az időben, a saját gyermekkorunk karácsonyait is megidézzük. Ugyanakkor az egész ünnepi készülődésnek van egy titokzatossága és izgalma. Ennek a hangulatát is szerettük volna megjeleníteni a filmben” – fogalmazott Varga Noémi, a PENNY stratégiai marketing osztályvezetője.
Karácsonyi reklámjával az üzletlánc az ünnepi készülődés és ajándékozás hétköznapi, emberi oldalára akarja irányítani a figyelmet. Arra, hogy mit jelent meglepni a másikat, hogy mi adja az igazi értékét egy ajándéknak, és hogy a közös családi emlékek és „tradíciók” mennyire meghatározóak, mennyire részét képezik az ünnepnek.