Múltidéző bejgli a PENNY karácsonyi filmjében

Bejgli nélkül nincs karácsony! A bejgli a karácsonyi ünnepek elengedhetetlen süteménye, amiben ott rejlenek a családi hagyományok, a régi karácsonyok. Ahány család, annyiféle recept, annyi apró trükk, titkos hozzávaló, amelyektől minden bejgli kicsit más ízű lesz. A PENNY karácsonyi reklámfilmjében kibontakozó megható történet középpontjában is a bejgli áll. Íze visszahozza a gyermekkori emlékeket, a családi hagyományokat, és összeköti a generációkat.

A történet szerint egy testvérpár véletlenül rábukkan egy régi receptkönyvre, és benne egy fotóra, melyen édesanyjuk – még kislányként – épp bejglit készít a nagymamával. A gyerekek a nagyi receptje alapján titokban elkészítik a finomságot, és ezzel az ajándékkal lepik meg édesanyjukat, felidézve számára a gyermekkorát, a régi karácsonyok emlékét.

A hétköznapi, mégis érzelmekkel teli, mindenki által megélhető történeten keresztül a PENNY az apró emberi gesztusok, az összetartozás, a generációkat összekötő emlékek és a közös élmények fontosságára emlékeztet. A reklám meghitt hangulatát tökéletesen egészíti ki az alatta hallható dal, amelyet a Punnany Massif énekese, Meszes „Meszka” Balázs énekel. A nosztalgikus hatáshoz az is hozzájárul, hogy a receptkönyv nem a forgatás kedvéért összeállított és legyártott gyűjtemény, hanem valóban családi örökség, amitől a film a karácsony és a készülődés mellett szeretteink emlékéről is szól. Éppen úgy hat és „működik", ahogyan a bejgli íze felidézi a gyerekkori karácsonyokat a főszereplő anyuka számára: a történet egy asszociációsort indít el az emberben, a régmúlt karácsonyok és emlékek felé tereli gondolatait, így segít ráhangolódni az ünnepre.

A bejgli a reklám egyik főszereplője

A bejgli valóban a reklám egyik főszereplője, hiszen túlmutat azon, hogy egy sütemény: a családi karácsonyok jelképévé válik. Régen, már nagyanyáink idejében is különös jelentőséget tulajdonítottak a bejglinek, ennek köszönhető, hogy hagyományosan a mai napig mákos illetve diós töltelékkel készül. A néphit szerint ugyanis a mák bőséget, gazdagságot, termékenységet hoz, míg a dió megvéd az ártó szellemektől és a balszerencsétől. A PENNY reklámfilmjében a bejgli érzelmi többletjelentést hordoz:

kifejezi a szeretetet, mosolyt csal az arcokra, összehozza a családot, emlékezteti őket szeretteikre és ezáltal teljessé teszi a karácsonyt.

„A karácsony egy meghitt pillanat, amit a családunkkal, a szeretteinkkel töltünk együtt, ilyenkor kicsit mindannyian visszaröpülünk az időben, a saját gyermekkorunk karácsonyait is megidézzük. Ugyanakkor az egész ünnepi készülődésnek van egy titokzatossága és izgalma. Ennek a hangulatát is szerettük volna megjeleníteni a filmben” – fogalmazott Varga Noémi, a PENNY stratégiai marketing osztályvezetője.

Karácsonyi reklámjával az üzletlánc az ünnepi készülődés és ajándékozás hétköznapi, emberi oldalára akarja irányítani a figyelmet. Arra, hogy mit jelent meglepni a másikat, hogy mi adja az igazi értékét egy ajándéknak, és hogy a közös családi emlékek és „tradíciók” mennyire meghatározóak, mennyire részét képezik az ünnepnek.

Legújabb receptek

Panettone cukorbetegeknek

A kalács tésztája nagyon könnyű és laza annak ellenére. hogy tönkölyliszttel készült. Ünnep előtt pár nappal megsüthetjük, majd száraz, hűvös helyen konyharuhával letakarva ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...