Örömhír: a Starbucks is kitiltja a szívószálakat

Környezetvédelmi szempontból igencsak örömteli hír: a Starbucks is beáll a sorba, és nagy lépéseket tesz műanyagszemét-csökkentés céljából. A szívószálakkal kezdi.

Csodálatos örömhír: a Starbucks 2020-ra világszerte minden egyes egységében beszünteti a műanyag szívószálak használatát.

A rendelkezés a Seattle-i központú Starbucks vezetőségének válasza a nemzetközi szinteken is beindult, igen örvendetes műanyagellenes kampányra - amelyhez többek közt a Lidl, a McDonald'sés a Dunkin' Donutsis csatlakozott.

A Starbucks ezentúl más, könnyebben lebomló anyagból készíti szívószálait, a jellegzetes kupola alakú pohártetőket pedig szívószálnak való lyuk nélkül gyártják majd.

Ezt is nézd meg!

Pénztárosnak esett neki a vevő, akitől megtagadták a nejlonzacskót

Seattle egyébként már múlt héten betiltotta az egyszer használatos műanyag evőeszközök és szívószálak forgalmazását a vendéglátóipari nagykereskedésekben, és New Yorkban és San Franciscoban is napirenden van ezen szigorítások bevezetése.

A szívószálak egyébként a tengeri műanyagszennyezés mindössze 4%-át adják, és összességében "csak" 2 ezer tonnát tesznek ki az évi 9 millió tonnás, tengerekbe jutó összes műanyagszemét-mennyiségből.

Ennek ellenére természetesen muszáj felismernünk, hogy a szívószálak az esetek többségében teljesen felesleges, de fokozottan környezetkárosító eszközök, és életünkből könnyedén elhagyhatók.

A szívószálmentes pohártetők bevezetése sem korlátozódik majd Seattle-re, az USA többi városára és természetesen Európára, azon belül pedig elsőként Franciaországra, Hollandiára és az Egyesült Királyságra is kiterjesztik.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek