A Lidl a magyarok szerint a legolcsóbb élelmiszerüzlet: derült ki a Pulzus közvéleménykutatásából. A takarékos vásárlás kérdésében viszonylag határozottak az emberek, az eredményekből az látszik, hogy a többség véleménye egyezik. A különböző élelmiszerüzletek közül a Lidl után a Penny is szép helyen végzett.
Boltok rangsora
A Magyarországon jelen lévő diszkontláncok közül a válaszadók 32%-a a Lidlt jelölte meg legolcsóbbként. Ezzel az üzletlánc tagadhatatlanul a legelső helyre ugrott, a többi bolt mind elmaradt mögötte.
A Lidl után a második helyre a Penny került, 20%-os eredményével, míg 11%-kal az Aldi végzett harmadikként.
Minden más üzletlánc igencsak lemaradva szerepelt a listán: egységesen 5%-ot kapott az Auchan, a Tesco és a Spar, míg a CBA, Coop és Reál ennél is kevesebb szavazatot szerzett.
Mit gondol a társadalom?
A válaszadók véleménye csak minimálisan változik, ha figyelembe vesszük nemüket, életkorukat és lakhelyüket. Ugyan mindkét nem egyetért abban, hogy a Lidl a legolcsóbb bolt, a Penny népszerűbb a nők csoportjában.
Az idősebb korosztályok véleménye nagyjából egyöntetű a Lidl és a Penny kedvező helyét illetően. A fiatalabbak közül azonban sokan előnyben részesítik az Aldi és az Auchan üzleteit is.
Lakhely szerint is hasonló a felállás
A megyeszékhelyeken élők szintén a Lidl mellett teszik le a voksukat, csakúgy, mint a vidéki városokban. Ez utóbbi esetben érezhetően kisebb a Penny lemaradása. A fővárosiak felveszik a Lidl és a Penny után harmadiknak az Aldit is.
Szintén érdekesség, hogy míg a nők majdnem egész csoportja említett valamilyen konkrét boltláncot, addig a férfiak kevésbé jártasak a témában, és többen jelölték meg a „nem tudom" lehetőséget.
A kutatást a Napi.hu megbízásából a Pulzus készítette.
Hírek, érdekességek, újdonságok: