Drasztikus címkékkel látná el a műanyagba csomagolt termékeket a Greenpeace

Komoly hangvételű videót tett közzé a Greenpeace a műanyag csomagolások ellen. Új javaslatuk hatásos lehetne a hulladék elleni harcban.

Mivel a felhalmozódó műanyaghulladék továbbra is a Föld egyik elsőszámú problémája, a Greenpeace egy fokkal feljebb kapcsolt a csomagolás elleni kampányában. Nincs már idő a kedveskedő figyelemfelhívásokra, gyors és hatékony megoldásokra van szükség. Videójukban ennek fényében bemutatták legújabb javaslatukat: a műanyag csomagolás ellen figyelmeztető címkéket.

Mind ismerjük a dohányárukat évek óta megbélyegző képeket. Ezeket a fogyasztók elrettentésére vezették be, mivel a dohányzást előtte évtizedeken keresztül kellemes hangulatú reklámokkal népszerűsítették.

A zöld szervezet az olyan termékeket is hasonló matricákkal látná el, amik egyszer használatos műanyag csomagolásban kerülnek a boltokba. Mivel ezek eszméletlenül károsak a természetre, a Vigyázz, műanyag! nevet viselő felcímkézés találó kampány lenne.

Vajon miért ne lehetne a végtelen számú, műanyagcsomagolásban érkező mindennapi termékeken is felhívni a figyelmet a veszélyekre?

- teszik fel a kérdést, egész jogosan.

Az üzenet azonban nem csak a fogyasztóknak szól: a csomagolóipar nagyvállalataira mutatnak elsőszámú hibásként. Hiszen miért kéne a fogyasztónak rosszul érezni magukat egy olyan probléma miatt, amit elsősorban nem ők, hanem a cégek okoznak?

A Greenpeace kampányoldalán ezt meg is fogalmazzák:

a valaha megtermelt műanyagnak a vállalatok csak 9 százalékát hasznosították újra, mégis mi érezzük rosszul magunkat a környezetszennyezés miatt”.

Az új hangvételű videó legfontosabb üzenete mindenképpen az, hogy drasztikusabb fellépésre van szükség a műanyaggal szemben.


A környezettudatosságban is segítünk:

Forrásunk volt

Címlapról ajánljuk

További cikkek