Mivel a felhalmozódó műanyaghulladék továbbra is a Föld egyik elsőszámú problémája, a Greenpeace egy fokkal feljebb kapcsolt a csomagolás elleni kampányában. Nincs már idő a kedveskedő figyelemfelhívásokra, gyors és hatékony megoldásokra van szükség. Videójukban ennek fényében bemutatták legújabb javaslatukat: a műanyag csomagolás ellen figyelmeztető címkéket.
Mind ismerjük a dohányárukat évek óta megbélyegző képeket. Ezeket a fogyasztók elrettentésére vezették be, mivel a dohányzást előtte évtizedeken keresztül kellemes hangulatú reklámokkal népszerűsítették.
A zöld szervezet az olyan termékeket is hasonló matricákkal látná el, amik egyszer használatos műanyag csomagolásban kerülnek a boltokba. Mivel ezek eszméletlenül károsak a természetre, a Vigyázz, műanyag! nevet viselő felcímkézés találó kampány lenne.
Vajon miért ne lehetne a végtelen számú, műanyagcsomagolásban érkező mindennapi termékeken is felhívni a figyelmet a veszélyekre?
- teszik fel a kérdést, egész jogosan.
Az üzenet azonban nem csak a fogyasztóknak szól: a csomagolóipar nagyvállalataira mutatnak elsőszámú hibásként. Hiszen miért kéne a fogyasztónak rosszul érezni magukat egy olyan probléma miatt, amit elsősorban nem ők, hanem a cégek okoznak?
A Greenpeace kampányoldalán ezt meg is fogalmazzák:
„a valaha megtermelt műanyagnak a vállalatok csak 9 százalékát hasznosították újra, mégis mi érezzük rosszul magunkat a környezetszennyezés miatt”.
Az új hangvételű videó legfontosabb üzenete mindenképpen az, hogy drasztikusabb fellépésre van szükség a műanyaggal szemben.
A környezettudatosságban is segítünk: