Elmondjuk, miért fontos a világnak, hogy inkább 30 fokon moss

Szomorú eredmények születtek az Electrolux „Igazság a ruhaápolásról” kutatásából. A 12 ezer felnőtt megkérdezésével készített beszámoló nyomán kampány is indult „Mossa, szárítsa, és viselje sokáig” néven.

Annak érdekében, hogy az Electrolux a fenntarthatóbb ruhaápolási és mosási szokásokra ösztönözze a vásárlókat, elvégezte az eddigi legnagyobb felmérést ebben a témában. A svéd vállalat az eredmények alapján meghirdette új kampányát, ami a mosási szokások megváltoztatására hívja fel a figyelmünket.

Ezért nem mindegy, hogyan mosunk: a Földnek ártunk szokásainkkal

Annak ellenére, hogy a háztartásigép-gyártók több mint 10 éve bátorítják vásárlóikat arra, hogy ruháikat 30 fokos vagy alacsonyabb hőfokon mossák, az Európában élők közel kétharmada (63 százalék) még mindig 40 vagy magasabb hőfokon mosnak – derült ki a kutatásból.

Fele annyi energia, kétszer olyan tartósság

A Better Living Program keretében az Electrolux komoly célkitűzéseket fogalmazott meg a ruhaápolás terén: 2030-ig a vállalat szeretné elérni, hogy az öltözékek kétszer olyan tartósak legyenek fele annyi energia használatával.

Az Electrolux azért hívta életre az „Igazság a ruhaápolásról” kutatást, hogy megértse a vásárlók szokásait a ruhák gondozása terén, és azt, hogy az emberek mennyire veszik figyelembe a mosás környezetre gyakorolt hatását.

A kutatás rávilágít, hogy a mosási szokások koránt sincsenek összhangban a modern technológia adta lehetőségekkel és a mosás éghajlatra gyakorolt hatásaival. 10-ből közel 6 (59 százalék) berögzült rutinok szerint mossa ruháit hangsúlyozva, hogy úgy mosnak, ahogyan az idősebb generáció tanította nekik.

Egyetlen gombnyomással évi 4,9 millió tonna csökkenés a széndioxid-kibocsátásban

A riport részletes elemzés segítségével mutatja be, hogy ha a mosási hőfokot 40-ről 30 fokra állítanánk, akkor évente háztartásonként 27 kilogramm szén-dioxiddal tudnánk tehermentesíteni a környezetünket. Ha ezt az összes európai háztartásra vetítjük, akkor ez évente 4,9 millió tonna szén-dioxid kibocsátás csökkentést jelentene, ami olyan, mintha 1 millió autót vonnánk ki a forgalomból.

Ha 15 százaléka azoknak az európai háztartásoknak, amelyek most 50 fokon, vagy magasabb hőmérsékleten mossa rendszeresen ruháit váltana alacsonyabb hőfokra, az 6 millió tonna éves szén-dioxid kibocsátás-csökkenést jelentene.

Minél idősebbek, annál magasabb hőfokon mosnak

A hőmérséklet kiválasztása kapcsán részben a nemek, de sokkal inkább az életkor játszik fontos szerepet.

A nők szívesebben mosnak 40 fokon, mint a férfiak (50 – 45 százalék), a férfiak pedig inkább mosnak 60 fokon (13 – 18 százalék).

Európában a 18 – 34 év közötti felnőtt lakosság 45 százaléka mos 30 fokon, míg a 45 – 54 év közöttiek csupán 31 százaléka, az 55 év felettiek csupán 28 százaléka.

Ha tudjuk, hogy mosási szokásainknak hatalmas környezeti hatása van a bolygónkra, miért nem változtatunk szokásainkon és térünk át fenntarthatóbb módszerekre?

Fele annyi energia, megduplázott tartósság

Arra a kérdésre, hogy miért nem mosnak alacsonyabb hőfokon a megkérdezettek majd fele (47 százalék) azt válaszolta, attól tartanak, hogy ruháik nem lennének tiszták. A válaszadók 39 százaléka aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az alacsonyabb hőfokon nem képesek eltávolítani a foltokat, 21 százalékuk pusztán megszokásból választanak magasabb hőfokot.

A szokásokon alapuló mosási rutinok adhatnak választ arra, hogy a megkérdezett teljes lakosság több mint fele (53 százalék) egyáltalán nincs tudatában a magas hőfokon történő mosás és a ruhák tartóssága közti kapcsolatra.

A kutatás egyértelműen bebizonyítja, hogy ez azért fontos téma, mert a mosási szokások megváltoztatása a kulcs a bolygó környezeti tehermentesítésére, emellett egy párbeszéd elindítására a divatiparban.

“A kutatás rávilágít, hogy az emberek többsége törődik a ruháikkal és jelentős többségük felismeri, hogy környezeti előnyei vannak annak, ha a ruhák tovább tartanak” – mondta Vanessa Butani, az Electrolux Európai Fenntarthatósági Igazgatója.

Ha arra bátorítjuk az embereket, hogy tegyenek kis lépéseket mosási szokásaik megváltoztatására, akkor jelentős hatást és megtakarítást érhetnek el. A megtakarítás észlelhető, hiszen ruháikat többször viselhetik. Emellett környezeti lábnyomukat is csökkenthetik. És ami a legfontosabb, ha mindenki összefogna, milliónyi tonna széndioxid-kibocsátás csökkentést érhetnénk el a bolygónkon

– tette hozzá.

Még több információ a „Igazság a ruhaápolásról” kutatásról itt érhető el.

Még több részletért olvasd el a teljes riportot itt.

A Better Living Programról itt olvashatsz többet.

A fenntartható mosási tippekért kattints ide.

A módszertanról:

A kutatás megállapításai egy kvantitatív adatgyűjtés eredményei, 12 000 felnőtt lekérdezésén alapszik, akik 12 európai piacot képviselnek. A kutatást a OnePoll vállalat készítette az Electrolux és partnerei közreműködésével. A kutatás lekérdezése 2020. július 21. és augusztus 7. között történt Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Norvégiában, Lengyelországban, Oroszországban, Spanyolországban, Svédországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban.

Az Electroluxról

Az Electrolux több mint 100 éve egy jobb életért dolgozik: a világ egyik vezető háztartásigép-gyártó vállalataként újraalkotja az ízek, a ruha- és otthonápolás, valamint a jólét élményét. Az Electrolux a világ minden pontján milliók számára kíván élvezhetőbb és fenntarthatóbb életet biztosítani. Márkáin keresztül, mint az Electrolux, AEG, és Frigidaire márka évente több mint 60 millió háztartási készüléket értékesít a világ több mint 120 országában. 2020-ban az Electrolux csoport forgalma 116 milliárd svéd korona volt, az alkalmazottak száma globálisan 48 000 fő. További információk az www.electroluxgroup.com weboldalon.


Legyen a miénk is okos háztartás:

Címlapról ajánljuk

További cikkek