Ezekre a termékekre költik a magyarok keresetük nagy részét

Az Eurostat friss felmérése alapján a magyar háztartások sokkal többet költenek bizonyos termékekre, mint az Európai Unió átlaga.

2021-ben az Európai Uniós háztartások több mint 1 035 milliárd eurót, az EU teljes GDP-jének 7,1 százalékát költötték élelmiszerekre és alkoholmentes italokra. Ez az összes kiadásuk 14,3 százalékát jelenti – írja a Portfolio.

Ezekre a termékekre költik a magyarok keresetük nagy részét

Az említett arány itthon 17,8 százalék, ami a 11. legmagasabb az EU-ban.

Romániában 24,8, Litvániában 20,4, Bulgáriában 20,1, Észtországban 19,9, Lengyelországban és Szlovákiában egyaránt 19,6. A legalacsonyabb arányt Írországban (8,3 százalék), Luxemburgban (9,0 százalék), Ausztriában (10,9 százalék), Dániában és Németországban (egyaránt 11,8 százalék) mérték.

Nem vetjük meg a finom italokat

Az Eurostat felmérése alapján a tavalyi év előtt az EU háztartásai majdnem 130 milliárd eurót (az EU GDP-jének 0,9 százalékát) fordítottak alkoholos italokra. Ez a teljes fogyasztási kiadásuk 1,8 százalékát teszi ki. Magyarországon ez 2,8 százalék, vagyis látványosan magasabb mint az átlag.

Az EU-s átlaghoz képest sokkal többet költünk alkoholos italokra

Az EU-tagállamok közül az alkoholos italokra szánt összes fogyasztási kiadásból 2021-ben Lettországban (5 százalék), Észtországban (4,7 százalék), Lengyelországban (3,7 százalék), Litvániában és Csehországban (egyaránt 3,6 százalék) volt a legmagasabb az arány. A legalacsonyabb részarányt pedig Görögországban és Olaszországban (mindkettő 1 százalék), Hollandiában (1,3 százalék) és Spanyolországban (1,4 százalék) jegyezték.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek