A Lidl új döntésének nagyon sokan fognak örülni

A Lidl Magyarország – eleget téve 2018-as vállalásának – már nem árul egyszer használatos műanyag termékeket. Éljen a papírszívószál és a cukornád alapú tányér!

A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag-felhasználását, és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át újrahasznosíthatóvá tegye.

A vállalat műanyaghulladék-visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését, melyeket a lehetőségek szerint minél fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesített.

Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője elárulta:

„A Lidl Magyarország az egyszer használatos műanyag termékek kivezetése által évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol meg. Ahol lehetséges, fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesítjük ezeket. Felelős vállalatként tovább kívánjuk folytatni a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseinket, hogy hosszú távon hozzájáruljunk környezetünk megóvásához és a Schwarz csoport REsetPlastic stratégiájához.”

A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára a már jól ismert és kedvelt termékeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga papír alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra. A fenntartható, újrahasznosítható anyagoknak köszönhetően igyekszik a vállalat hozzájárulni környezetünk, természetei erőforrásaink védelméhez.

A REset Plastic-ról

A Schwarz csoport a Lidl és Kaufland kiskereskedelmi vállalataival az egyik legnagyobb nemzetközi kiskereskedő, aki tudatában van és vállalja is a környezet iránti felelősségét. A REset Plastic a csoport által kifejlesztett nemzetközileg alkalmazott átfogó stratégia, mely öt cselekvési területet fed le. Az elkerüléstől a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja. Ezáltal csökken a műanyaghasználat és megvalósul a zárt körforgás elve.

Ezt olvastad már?

A Lidl új termékkínálatának mindenki örülni fog, aki most otthon van

A REset Plastic cselekvési területeinek 5 alapelve – a Schwarz Group műanyag stratégiája:

  • REduce – csökkentés

A fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges, csökkentjük a műanyagot. Nem csak a csomagolásban!

  • REdesign – újratervezés

Újrahasznosítható csomagolásokat tervezünk a zárt körforgás elérése érdekében.

  • REcycle – újrahasznosítás

A zárt körforgás megvalósításához összegyűjtjük, válogatjuk és újrahasznosítjuk a műanyagot.

  • REmove - Mentesítés

Támogatjuk a környezetünk műanyagtól való mentesítését.

  • REsearch - Kutatás

Befektetünk az újrahasznosítással összefüggő innovatív megoldások fejlesztésébe és kutatásába, illetve a témával kapcsolatos edukációba is.

Ezeket olvastad már?

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...