A Lidl a környezettudatosság jegyében kiemelt figyelmet fordít a műanyag-felhasználás minimalizálására. Az áruházlánc 2018-ban célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag-felhasználását, és a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át újrahasznosíthatóvá tegye.
A vállalat műanyaghulladék-visszaszorítására irányuló stratégiájának megfelelően megszüntette kínálatában az egyszer használatos műanyag termékek, többek között a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését, melyeket a lehetőségek szerint minél fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesített.
Tőzsér Judit a vállalat kommunikációs vezetője elárulta:
„A Lidl Magyarország az egyszer használatos műanyag termékek kivezetése által évente mintegy 37 tonna műanyagot spórol meg. Ahol lehetséges, fenntarthatóbb alternatívákkal helyettesítjük ezeket. Felelős vállalatként tovább kívánjuk folytatni a felhasznált műanyag mennyiségét csökkentő intézkedéseinket, hogy hosszú távon hozzájáruljunk környezetünk megóvásához és a Schwarz csoport REsetPlastic stratégiájához.”
A Lidl beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára a már jól ismert és kedvelt termékeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga papír alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra. A fenntartható, újrahasznosítható anyagoknak köszönhetően igyekszik a vállalat hozzájárulni környezetünk, természetei erőforrásaink védelméhez.
A REset Plastic-ról
A Schwarz csoport a Lidl és Kaufland kiskereskedelmi vállalataival az egyik legnagyobb nemzetközi kiskereskedő, aki tudatában van és vállalja is a környezet iránti felelősségét. A REset Plastic a csoport által kifejlesztett nemzetközileg alkalmazott átfogó stratégia, mely öt cselekvési területet fed le. Az elkerüléstől a tervezésen és az újrahasznosításon át az innovációt és az oktatást is magában foglalja. Ezáltal csökken a műanyaghasználat és megvalósul a zárt körforgás elve.
Ezt olvastad már?
A Lidl új termékkínálatának mindenki örülni fog, aki most otthon van
A REset Plastic cselekvési területeinek 5 alapelve – a Schwarz Group műanyag stratégiája:
- REduce – csökkentés
A fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges, csökkentjük a műanyagot. Nem csak a csomagolásban!
- REdesign – újratervezés
Újrahasznosítható csomagolásokat tervezünk a zárt körforgás elérése érdekében.
- REcycle – újrahasznosítás
A zárt körforgás megvalósításához összegyűjtjük, válogatjuk és újrahasznosítjuk a műanyagot.
- REmove - Mentesítés
Támogatjuk a környezetünk műanyagtól való mentesítését.
- REsearch - Kutatás
Befektetünk az újrahasznosítással összefüggő innovatív megoldások fejlesztésébe és kutatásába, illetve a témával kapcsolatos edukációba is.
Ezeket olvastad már?
Ezeket olvastad már?
Ezekkel a retró termékekkel indultunk a Balatonra a Kádár-korszakban
Fabulon naptej és Pálma gumimatrac - te is magaddal vitted ezeket a retró termékeket a balatoni nyaralásodra?
Fenes Gábriel5 dolog, amire érdemes odafigyelned, ha fagyizni mész
Nyáron szinte naponta vágyunk a hűsítő fagylaltra. Kedvenc finomságunkat a boltban vagy egy fagyizóban is megvásárolhatjuk, ilyenkor nem árt óvatosnak lenni.
NosaltyMégsem annyira egészségesek a probiotikumok, mint hittük?
Úgy tűnik, nem minden panaszra jó minden probiotikum. De mi az egyáltalán?
KesselEgy év után lejár a diétád szavatossági ideje, és nem...
Hihetetlen, de úgy tűnik, ha egy évig ugyanazon a diétán vagy, akkor búcsút inthetsz a további fogyásnak.
Liptai LillaCímlapkép: Getty Images