A német hátterű három diszkontlánc, az Aldi, a Lidl és a Penny tavaly összesen 2187,2 milliárd forintos bevételt ért el, egy-egy boltra jutó bevételük 2,1-6,1 milliárd forint között volt, írja az Mfor.hu alapján a 444. Mint kiderült, a koronavírust megelőző évhez, 2019-hez képest a Lidl egy boltra jutó árbevétele 61 százalékkal, az Aldié 49 százalékkal, a Pennyé 46 százalékkal nőtt.
Persze fontos megemlíteni, hogy ebben a hatalmas növekedésben az inflációnak is komoly szerepe van.
A Lidl boltonkénti bruttó 6,1 milliárd forintos forgalma 353 nappal számolva - az ünnepnapok miatti kötelező zárva tartás levonásával ennyi nyitva tartott nap jött ki - 17,28 millió forintos napi bevételt jelent.
Az Aldi bevétele ennél jóval alacsonyabb, 3,1 milliárd forint, a Pennyé 2,1 milliárd forint volt. Ha ezt lebontjuk napi bevételre, akkor egy Aldi-üzlet napi bevétele átlagosan 8,8 millió forint, míg a Pennyé 5,95 millió forint.
Még több friss hír: