A különös újságokat a G7 gazdasági magazin vette észre, az alább látható oldalak az április 19-i Lidl akciós újságából lettek kimásolva. Ahogy a képen is jól látszik, az árakat egy-egy piros „matricával” takarták le.
A gazdasági portál szerint az árak kitakarásának oka az, hogy az üzletlánc a kiadvány nyomdába kerülésekor még nem tudja megmondani, mennyiért fogja árulni a különböző termékeket, illetve már az sem tudható előre, hogy adott héten belül milyen árváltozásokra kényszerülhetnek a boltok.
Nem a Lidl az egyetlen üzlet, amely kénytelen ezt a megoldást bevetni, az Aldi is hasonló újságokat ad ki Németországban, mivel az akciós újságok átfutási ideje sokszor akár négy-öt hétig is eltart, az üzletláncok pedig a mostani helyzetben már nem tudják garantálni ennyi időn keresztül az akciós árakat.
Az Aldi Nord egy német sajtómegkeresésre azt mondta, főleg a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság a különböző termékek folyamatos drágulása miatt. A mostani akciós újságokban csak az van árak helyett feltüntetve, hogy napi ármeghatározás lesz, így sokan megkérdőjelezték már kommentekben, hogy ilyen körülmények között egyáltalán minek nyomtatnak akciósnak titulált újságokat.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: