A 24.hu a brit Metro cikke alapján azt írja, ha az ember koffeint fogyaszt bevásárlás előtt, az impulzívabb vásárlást eredményezhet és a tervezettnél nagyobb mértékű pénzköltés lehet a vége.
Egy új kutatás az emberek költési szokásait vizsgálva három csoportot állított fel, az egyik koffeintartalmú, a másik koffeinmentes italt, a harmadik vizet fogyasztott, mielőtt bementek a bevásárlóközpontba.
A kutatók végül azt állapították meg, hogy a kávéfogyasztók sokkal hedonikusabban vásároltak, mint azok az alanyok, akik vizet vagy koffeinmentes italokat ittak. Ezen kívül azt is megállapították, hogy a „koffeines” csoport lényegesen több pénzt költött, és több terméket is vásárolt.
Valószínűleg erre az a magyarázat, hogy a kávé és a koffein energikusabbá teszi az embereket, az izgatottság pedig felerősítette azt az érzést, hogy milyen örömöt szerezhetnek az egyes megvásárolt termékek.
Még több vásárlással kapcsolatos cikk: