Kitilthatják a gyorséttermek reklámjait az internetről a britek

A világ egyik legszigorúbb, a gyorséttermek reklámjait érintő szabályozás léphet életbe a briteknél, amelynek értelmében ezek a reklámok teljesen el is tűnhetnek az internetről.

Könnyen meglehet, hogy már év végén megszavazzák a brit gyorséttermek reklámozási lehetőségeiről való törvényjavaslatot, melynek értelmében teljesen kitiltanák az egészségtelen ételeket forgalmazó éttermek reklámjait az online térből - írja a The Guardian cikkére hivatkozva a Dining Guide.

A brit kormány már 2018-ban bevezette a cukoradót, az elmúlt pár évben pedig kifejezetten nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az ország lakossága egészségesebb ételekhez jusson hozzá. Mint az a hivatalos statisztikákból korábban kiderült, 2015-ben a szigetországban a felnőttek több mint 60 százaléka esett a túlsúlyos vagy elhízott kategóriába, a gyermekeknél ez a szám 30 százalék volt.

Fotó: Getty Images

Egy új törvénytervezet szerint a britek most a reklámozást szabályoznák úgy, hogy betiltanának minden olyan gyorséttermi reklámot, amely az interneten, online-térben jelenik meg. Mint kiderült, a brit kormány becslése szerint mérhetetlen mennyiségben áramlanak a fiatalok felé az internetes gyorséttermi hirdetések, míg két évvel ezelőtt ez a szám 700 millió megjelenéssel bírt, addig a tavalyi évben már 15 milliárd reklámmegjelenés jutott el 16 éven aluli lakosokhoz.

Bár az még nincsen teljesen pontosan megfogalmazva, pontosan mely gyorséttermi fogások reklámozása kerülne tiltás alá, de a magas só-, zsír- és cukortartalmú ételek jó eséllyel felkerülnének a listára. Ahogy azt a Dining Guide cikke is írja, sokakban felmerül a kérdés, mi lesz vajon azoknak az ételeknek a reklámozásával, amelyek hagyományos vagy természetes, és nem a mai modern, ipari körülmények között készülnek. A gasztronómiai portál híre szerint a szigorú szabályozás azért lehet nagyon aktuális, mert a koronavírus-járvány fokozottan veszélyezteti a túlsúllyal élő embereket.

A javaslat elfogadását a brit reklámszövetség elnöke erősen bírálta, ez a döntés ugyanis súlyos csapást mérne a reklámiparra, és visszaszorítaná a gazdasági növekedés mértékét. Amennyiben a javaslatot elfogadják, úgy több étteremláncnak teljesen újra kell majd gondolnia internetes reklámjainak teljes marketingstratégiáját.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Legújabb receptek

Dubaji csoki

A dubaji csoki most óriási őrület, úgyhogy muszáj volt kipróbálnunk, hogy valóban felér e a hírnevéhez.

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...