Kiderült, ezekben a boltokban költjük el a pénzünket a legszívesebben

Egy frissen elkészült felmérés szerint a magyar lakosok sokkal szívesebben költik el a pénzüket az újabb diszkontokban, mint a már régóta ismert hipermarketekben.

A magyarok vásárlási szokásairól most a G7 oldalán jelent megegy jelentés, mely alapján a hazai lakosok legszívesebben három ismert diszkontban, a Penny-ben, az Aldiban és a Lidlben szeretnek vásárolni a nagyobb, régebb óta ismert hipermarketekkel szemben. Az olyan hipermarketek, mint az Interspar, az Auchan vagy a Tesco elveszették eddigi piacvezető szerepüket,mert a három diszkont összesítve megelőzte őket.

Külön érdekesség, hogy csupán csak az utóbbi egy évben látható, hogyan kerekedtek a hipermarketek fölé az előbb felsorolt diszkontok.

Mivel az utóbbi években egyre nő az élelmiszer-kiskereskedelem piaca, nem arról van szó, hogy az Auchan, a Tesco és az Interspar forgalma érdemben esne. A forgalmas helyeken, nagyobb városokban egyre több diszkont nyílik meg, így kimutatható, hogy a legnagyobb növekedést az Aldi érte el, reálértékben szinte megduplázta hazai boltjainak forgalmát.A Lidl 50 százalék feletti reálforgalom-bővülést ért el, a Penny pedig 18-at. A GfK Hungária elemzője szerint a három diszkont részben annak is köszönheti egyre nagyobb népszerűségét, hogy gyorsan reagálnak a vásárlói igényekre. A Penny, az Aldi és a LidlSzélesítették a frissáru-kategóriát és a vega, vegán, laktóz- és gluténmentes termékek körét, az Aldiban például a teljes árukészlet csaknem 6%-a mentes termékekből tevődik össze.

A GfK adatai szerint az elmúlt évben a drogériák forgalma is nőtt, egyre több pénzt hagyunk ugyanis az olyan helyeken, mint a Rossman, a dm és a Müller.

A szakértők szerint a diszkontok számának növekedésejelentős mértékben függ a piac telítettségétől. Az Aldi nemzetközi tapasztalata szerint egy diszkontüzlet körzetében legalább 15-20 ezer fős lakosság szükséges a rentábilis működéshez, ez a szám azonban akár több kisebb település lakosságából is összeadódhat.

Ezeket olvastad már?

via G7

Hirdetés

Támogatott tartalom

Tartós árcsökkentés: 2021-es árakkal találkozhatsz az ALDI-ban

2024. november 21-től illetve 28-tól 57 közkedvelt zöldség, gyümölcs és friss hús árát tartósan csökkentettük, hogy valódi segítséget nyújtsunk a magyar családok számára. Az a célunk, hogy a mindennapi bevásárlást pénztárcabarátabbá tegyük – nemcsak az ünnepek előtt, hanem hosszabb távon is, hiszen a kedvező árak a karácsonyi szezon után is megmaradnak.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Elkészítettük a Bosch „MUM, de jó!” Ünnepváró Receptverseny első helyezettét,...

Lezárult a Bosch Ünnepváró Receptversenye, amire több, mint 140 recept érkezett. A három dobogós helyezés mellett egy különdíjat is kiosztottunk lelkes feltöltőink között. Az első helyet Judit69 nevű felhasználónk nyerte adventi kalácsával. A receptet a Bosch háziasszonyával, “Fűszeres” Bodrogi Eszterrel mi is elkészítettük, miközben leteszteltük a verseny főnyereményét, a Bosch MUM 5 konyhai gépet. A végeredmény egy szaftos, álompuha kalács lett, amely gyors finomság karácsonyra, mégis egyedi, ötletes és mutatós az ünnepi asztalon.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Legújabb receptek

Téli táj mézeskalácsból

Aki tanulta a díszítést, sokkal szebben el tudja készíteni, de én nekem ez is tetszik. Aki látta, mindenkinek tetszett. A kedvesem pedig szívesen elfogyasztotta.... :-)))

Tökmagos-málnás szelet

A 2016-os ország tortája óta ki ne szeretné a tökmag-málna kombinációját? Ez a zserbóra hajazó sütemény is ennek a mintájára készült. Számomra egyszerűen mesés sütemény, annak ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...