Kemény pornóra terelt a ketchupgyártó

A világ első számú ketchupgyártó nagyvállalata, a Heinz nyilvánosan bocsánatot kért, amiért az üvegeik hátulján található QR-kód egy pornóoldalra irányította játékosát.

A Heinz kellemetlen bakiját Daniel Korell fedezte fel, aki a ketchupgyártó cég promóciójára reagálva okostelefonjával beolvasta az üvegen szereplő QR-kódot annak reményében, hogy a játékban szereplő leírás alapján maga tervezheti meg egyéni és stílusos ketchupos üvegének címkéjét.

De mi az a QR-kód?

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), amit a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response (=gyors válasz) rövidítéséből kapta, egyszerre utalva a gyors visszafejtési sebességre és a felhasználó által igényelt gyors reakcióra. Rendkívül népszerű Japánban, ahol számos plakáton, hirdetésen szerepel, és a legtöbb mobiltelefon is képes értelmezni.

A flakonon szereplő kód leolvasása után azonban az okostelefon nem a Heinz tervezőprogramjára vitte a lelkes játékost, hanem - legnagyobb meglepetésére - egy pornóoldalon kötött ki. Daniel Korell felháborodásának hangot adva a legnagyobb közösségi oldalon is megosztatta a Heinz furcsa játékát, majd a Heinz hivatalos Facebook-oldalán is jelezte a kínos problémát.

A Heinz később természetesen egy hivatalos megkeresésben reagált a ciki baklövésre, melyben leírva a galibát kiderült, hogy a címkekészítő kampány 2012 és 2014 között futott a ketchupgyártó cégnél, azóta az internetes oldal domainje lejárt, amit azóta pechükre pont egy német pornóoldal, a FunDorado vásárolt meg.

A cég az incidens miatt bocsánatot kért Korelltől, majd engesztelésül felajánlottak neki egy ingyen üveg ketchupot a saját maga által tervezett címkével. A slusszpoén, hogy a német pornóoldal is megjelent a bejegyzést követően a kommentelők között, amely pedig egy 1 évre szóló előfizetést ajánlott fel a kemény pornótartalmat értékesítő portálján, amit végül a Heinz-játékos nem fogadott el.

Nem ez az első eset, hogy európai országok bajba keverednek a felnőtt szórakoztatási szolgáltatások és a tömegesen előállított élelmiszerek kapcsán: februárban egy londoni családbarát büfé televíziója vetített pornót ebédidőben, de tavaly decemberben egy svájci McDonalds-ban is megesett, hogy a HappyMeal reklám közel 20 percig egy pornócsatornát sugárzott.

Ha tetszett a sztori, ez is érdekelhet!

Napi cuki: egy törpemalac és élete első fagyija

(via Eater)

Hirdetés

Támogatott tartalom

Hirdetés

Receptverseny

MUM, de jó! Bosch Ünnepváró Receptverseny indul

Van egy ünnepi recepted, aminek az elkészítéséhez több konyhai eszközt is használsz? Minél izgalmasabb a folyamata, annál nagyobb az esélyed, hogy nyerj egy Bosch konyhai robotgépet a most induló receptversenyünkön, görgess, és nézd meg a részleteket!

Legújabb receptek

Dubaji csoki

A dubaji csoki most óriási őrület, úgyhogy muszáj volt kipróbálnunk, hogy valóban felér e a hírnevéhez.

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...