A Heinz kellemetlen bakiját Daniel Korell fedezte fel, aki a ketchupgyártó cég promóciójára reagálva okostelefonjával beolvasta az üvegen szereplő QR-kódot annak reményében, hogy a játékban szereplő leírás alapján maga tervezheti meg egyéni és stílusos ketchupos üvegének címkéjét.
De mi az a QR-kód?
A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), amit a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response (=gyors válasz) rövidítéséből kapta, egyszerre utalva a gyors visszafejtési sebességre és a felhasználó által igényelt gyors reakcióra. Rendkívül népszerű Japánban, ahol számos plakáton, hirdetésen szerepel, és a legtöbb mobiltelefon is képes értelmezni.
A flakonon szereplő kód leolvasása után azonban az okostelefon nem a Heinz tervezőprogramjára vitte a lelkes játékost, hanem - legnagyobb meglepetésére - egy pornóoldalon kötött ki. Daniel Korell felháborodásának hangot adva a legnagyobb közösségi oldalon is megosztatta a Heinz furcsa játékát, majd a Heinz hivatalos Facebook-oldalán is jelezte a kínos problémát.
A Heinz később természetesen egy hivatalos megkeresésben reagált a ciki baklövésre, melyben leírva a galibát kiderült, hogy a címkekészítő kampány 2012 és 2014 között futott a ketchupgyártó cégnél, azóta az internetes oldal domainje lejárt, amit azóta pechükre pont egy német pornóoldal, a FunDorado vásárolt meg.
A cég az incidens miatt bocsánatot kért Korelltől, majd engesztelésül felajánlottak neki egy ingyen üveg ketchupot a saját maga által tervezett címkével. A slusszpoén, hogy a német pornóoldal is megjelent a bejegyzést követően a kommentelők között, amely pedig egy 1 évre szóló előfizetést ajánlott fel a kemény pornótartalmat értékesítő portálján, amit végül a Heinz-játékos nem fogadott el.
Nem ez az első eset, hogy európai országok bajba keverednek a felnőtt szórakoztatási szolgáltatások és a tömegesen előállított élelmiszerek kapcsán: februárban egy londoni családbarát büfé televíziója vetített pornót ebédidőben, de tavaly decemberben egy svájci McDonalds-ban is megesett, hogy a HappyMeal reklám közel 20 percig egy pornócsatornát sugárzott.
Ha tetszett a sztori, ez is érdekelhet!
Napi cuki: egy törpemalac és élete első fagyija
(via Eater)