Több mint 800 márka, köztük a Heinz és a Waitrose nevű brit szupermarket is kénytelen lesz megváltoztatni a csomagolásain lévő dizájnokat az angol királynő halála miatt – derül ki az Insider cikkéből.
Hogy miről is van szó?
A Royal Warrant, vagyis a királyi pecsét egy olyan jelzés, amelyet azok a márkák (élelmiszer, ruházat, ital) kaphatnak meg, melyekből legalább 5 éve vásárol a királyi család 3 legfőbb tagja, a királynő, a király és a walesi herceg. Az egyfajta kiváltságlevelet jelenleg mintegy 875 márka tudhatja magáénak, mivel azonban II. Erzsébet királynő elhunyt, helyébe pedig az új uralkodó, az egykori Wales-i herceg, új nevén III. Károly király lépett, a pecséteket le kell cserélni.
Nem a címer, sokkal inkább az alatta látható felirat az, amiért két éven belül minden márka meg kell, hogy változtassa csomagolását. A mindenkori uralkodó pecsétje az angol oroszlánt, valamint a skót egyszarvút ábrázolja, a két alak szorosan fogta közre a királyi család címerét. A Wales-i herceg címere egy hercegi koronát ábrázol benne három dísztollal, ezt a titulust pedig általában a trón várományosa kapja meg az új uralkodó beiktatásakor.
Új uralkodóként III. Károly királynak hatásköre felülvizsgálni és kiadni a királyi pecséteket, így egyes márkáktól elveheti, másoknak odaadományozhatja a kiváltságot. A már meglévő pecséttel rendelkező márkáknak nemcsak újra kell pályázniuk a címre, de azt is be kell mutatniuk, hogy rendelkeznek a környezetvédelemmel és a fenntarthatósággal kapcsolatos üzleti tervvel, működési programmal.
A királyi engedély legfeljebb öt évre szól, és a lejárat előtti évben megújítás céljából felülvizsgálható. Az egyesület szerint évente 20-40 pecsétet adnak ki, és hasonló számban vonnak vissza.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: