Vajon miért vesz egyre több magyar fagyasztót?

Kiemelkedő volt a fagyasztókészülékek eladása a 2022-es évben. A megnövekedett eladások hátterében azonban egy váratlan ok áll.

A GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése alapján 2022-ben kevesebb elektronikai eszközt vásároltak az emberek – írja a hvg.hu.

Egyre több magyar kezdte el halmozni az élelmiszereket

A háztartási nagygépeknél az év eleji erős kezdés után az utolsó negyedévben nagyon visszaesett az eladás. Forgalom alapján azonban közel 20 százalékot nőtt a szektor a 2021-es állapothoz képest. Mindeközben egy közel 22 százalékos árnövekedés zajlott.

Érdekesség, hogy kimagasló volt a fagyasztógépek értékesítése, ami mögött két okot lát a GfK: az egyik, hogy a régi gépeket energiatakarékosra cserélték, a másik, hogy az élelmiszerinfláció miatt nagyon sokan elkezdték halmozni az élelmiszereket.

A szárítógépek esetében azonban megtorpantak az eladási számok. Valószínű azért, mert az emberek attól tartanak, hogy a hasonló gépek használata nagy mértékben megnövelné az energiaszámlájukat.

Emellett a gáztűzhelyek piaca is visszaesett, elsősorban a gáz drágulása miatt.

A háztartási kisgépeknél jól látszik, hogy éves szinten az eladott mennyiség 6 százalékkal csökkent. A 2022-es év legtöbbet eladott termékei közé tartoznak a forrólevegős sütők. A sok éven keresztül felfelé ívelő kapszulás kávéfőzők piaca azonban drasztikusan csökkent, de a teljesen automata kávéfőzők piaca nőni tudott.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek