Ezek az ízHUSZÁR szerkesztőségének kedvenc magyar ételcsomagolásai

Az ízHUSZÁR kiválasztotta azokat a magyar gasztrotermékeket, amelyeket magyar tervezők a legszebben öltöztettek fel. 

Noha azt tartja a mondás, "a jó bornak nem kell cégér", ezzel az állítással könnyű vitába szállni. Legyen bármilyen minőségi is egy termék, szüksége van egy névjegyre, ami a "beszél" helyette, kedvet csinál nekünk, vásárolóknak, hogy levegyük a polcról. A csomagolás ráadásul kijelöli, kiknek szeretnék eladni a terméket, sőt, arról is beszél, milyen minőségű az árú. Trükkös dolog ez, mert talán a csomagolásnak jobban hiszünk, mint magának a terméknek. Érdekes kísérlet lenne kipróbálni, finomabbnak érezzük-e ugyanazt a csokit, ha luxuscikknek kijáró csomagolást kap, annál, mintha egy nagy áruházlánc saját termékeként adják el nekünk.

Az ízHUSZÁR szerkesztősége szerint az alábbi magyar cégek jó cégért választottak saját terméküknek.

CHEZ DODO / Laki Eszter

A szerkesztőségben egyöntetűen úgy éreztük, ennek a csomagolásnak helye van a válogatásban. Szalai Dóri macaron manufaktúrájának, a Chez-Dodónak, finom, pasztellszínekre hangolt arculatterve teljes egészében Laki Eszter munkája. A budapesti Sas utcában lévő üzletből ajándékba, vagy akár saját magunk kényeztetésére haza is lehet vinni macaronokat. A designer Dóri egy kolibrikkel díszített blúzát látva döntött úgy, ezeket a törékeny madarakat teszi meg a márka jelképének. Az üzletben látható tapétán, a macaronos dobozokon és a papírzacskókon is ezek az Eszter által akvarellel festett madarak láthatóak. A cég logója, a "C" és "D" betűk felhasználásával megtervezett logotípia a macaronok kerekded formáját idézi.

JUICELINE / Kiss Miklós

A hidegen préselt gyümölcsleveket készítő Juiceline teljes arculata Kiss Miklóst dicséri. Az egyszerű logó kiemeli a gyümölcslevek változatos színét. A boltban kézbe vehető menükártya a Pantone skálát idézi. Ez a nyomdaiparban használatos színskála segít a tervezőknek és a nyomdászoknak, hogy biztosak legyenek abban, az egyes színek hogyan fognak kinézni nyomtatásban. Nem csupán a menükártyán, de a gyümölcslevek címkéjén is az adott italhoz leginkább hasonlító Pantone szín is fel van tüntetve. E sorok írójának nagyon tetszik ez a szellemes koncepció.

BERRYBON / Ghyczi Dia

Nemes Nóra szívéhez közel áll ez a színes, harmonikus csomagolás.BerryBon jó minőségű csokoládéval és fanyar gyümölcsökkel készülő bonbonjai állítólag bűntudat nélkül fogyasztható finomságok, ráadásul D-3 vitamint is tartalmaznak. A bonbonokat a International Chocolate Awardsfőzsűrijében is helyet kapóÁth-Horváth Zsóka álmodja meg és Magyar Kata értékesíti őket. Ghyczy Dia dinamikus, színes logót és dobozt tervezett ehhez a termékhez, ráadásul nem is egyszer. A megrendelők ugyanis saját elképzelésének újragondolását kérték Diától, aki öniróniával felvértezve megoldotta a feladatot - másodszor is.

BORTÁRSASÁG-KARÁCSONYI BORVÁLOGATÁS / Polgárdi Ákos, Rubik Ágnes

Magyarország legnagyobb borkereskedelemmel foglalkozó cége, a Bortársaság, egy meghívásos pályázaton Polgárdi Ákos és Rubik Ágnesgrafikusok megoldását választotta ki 2016-os karácsonyi borválogatásának csomagolásához.

A tervezők, akik közösen Submachine néven alkotnak, 1, 2 és 3 üveg bort tartalmazó dobozokat terveztek, rajtuk egy-egy ünnepi buli jelenetei láthatóak, mégpedig szokatlanul, felülről ábrázolva. Az egyszerre szigorú és játékos kompozíció egyszerre izgalmas és könnyen befogadható, épp úgy, ahogyan azt egy csomagolástól elvárjuk. Ez a megoldás személyes kedvencem.

ZHAO ZHOU / Unger Zsolt, Demján Szilárd, Tálas Gábor

fotó: Szendeff Lőrinc

Bodor Tamás kedvence ez a letisztult, kiegyensúlyozott teacsomagolás-kollekció. A Zhao Zhou saját maga kutatja fel a teákat, amelyeket forgalmaz. Termőhely megjelölt ( Single origin ), direkt kereskedelemből ( Direct trade ) származó, a borokhoz hasonlóan fajtamegjelölt kézműves ( Artisan, Whole leaf ) tealevelek kerülnek a dobozokba, zacskókba. Teáik között vannak olyanok, amelyek több száz, néha 300-500 éves teafákról vagy nagyon különleges világörökségi sziklás vidékekről származnak. Az egyszerű, letisztult, visszafogottan ázsiai jegyeket is mutató csomagolás igyekszik a teák magas minőségét visszaadni, illetve a teázáshoz kapcsolódó nyugalmat is fel kívánja idézni. Az UV védelemmel ellátott csavaros üveget a boltban újratöltik a vevőnek.

STÜHMER SZÁZSZORSZÉP BONBON

Hajnal Stefinek nagyon tetszik ez a klasszikus bonboncsomagolás, amely egy sok évtizeddel ezelőtti design felelevenítése. Lehet, ez a csomagolás kakukktojás a válogatásunkban. A termék ugyanis kétségtelenül magyar, de a több évtizeddel ezelőtti csomagolásdesign tervezőjének kilétét nem sikerült kideríteni. Sokunk nagymamájának, dédijének varrókészletét rejtette egy-egy kissé megviselt Stühmer-féle bonbonosdoboz, így feltehetően a nosztalgikus érzéseink erejére támaszkodott a Stühmer, amikor a jól ismert csomagolásban kezdte gyártani - jórészt a régi receptekre támaszkodva - a Százszorszép Bonbont. A Stühmer gyárban már 1883-ban gőzüzemű gépekkel készült a csokoládé, és Párizsban és Bécsben is voltak üzletei a cégnek. A kommunizmus évei alatt államosították a gyárat, majd a kilencvenes években a Stollwerck vette meg a céget. 2006-ban végül eredeti néven, nagyrészt a gyár klasszikus termékeivel újrakezdődött a Stühmer-sztori, miután Csóll Péter megvette a védjegy tulajdoni jogát - írja a Magyar Termék Online.

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Mi értelme van táncoló zselékről készült videókat nézni? - Semmi, de nem lehet abbahagyni

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

Ismerd meg a bottargát, és azt is elmondjuk, hogy használd...

A bottarga egy különleges gasztronómiai alapanyag, amelyet gyakran neveznek a "tenger aranyának". Azok számára, akik még nem találkoztak vele, a bottarga nem más, mint sózott és szárított halikra, amely különleges ízvilágával azonnal magával ragadja az ínyenceket. Ezt a mediterrán kincset évezredek óta fogyasztják, és ma is nagy becsben tartják a kulináris világban.

Hering András

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...