7 márkalogó, aminek nagyon furcsa jelentése van

Te is elgondolkodtál már azon, miért egy kétuszonyú sellő a Starbucks logója, vagy miért van rajta az 57-es szám a Heinz Ketchup címkéjén? Íme néhány érdekesség, amit nem tudtál a márkajelzésekről.

A különböző márkalogók nemcsak azért pompáznak feltűnő színekben, hogy felhívják magukra a fogyasztók figyelmét, egy-egy jel külön jelentéssel, szimbolikával is bír. Íme néhány érdekesség, amit eddig nem tudtál a márkajelzésekről.

1. Burger King

A Burger King piros felirata két szaftos húspogácsát szimbolizál, amely természetesen a hamburgerlánc puha zsemléi között helyezkedik el. Az alapszínekből álló logó közepén nem véletlenül piros a felirat, a piros szín ugyanis bizonyítottan arra buzdítja az embereket, hogy térjenek be a helyre.

2. Toblerone

A Toblerone édességgyártó céget a svájci Bernben alapították, a város pedig híres a medvékről. A legenda szerint Bern, mint városnév is a medve szóból ered. Ha jobban megnézed, a cég hegyi logójában is felfedezhetsz egy kis medvét.

3. Twix

A Twix 'I'-betűjének pontján két apró csíkot fedezhetsz fel, melyek a csoki jobb- és baloldali szeletére utalnak. A Twix szó is az angol twin, vagyis iker szóból ered, hiszen mindenki tudja, hogy a két szelet között nincsen különbség: egyik finomabb, mint a másik.

4. Orbit

Ha jól megnézed, az Orbit 'O' betűje két színből, sötét- illetve világoskékből áll össze. Ez a két szín a nappalt illetve az éjszakát szimbolizálja.

5. Heinz

A Heinz ketchup üvegén szerepel az "57 varieties" vagyis "57 variáció" felirat, ám hiába nézzük meg a márka termékkínálatát, az aligha áll 57 különböző termékből. A magyarázat: a Heinz alapítójának, Henry John Heinznek szerencseszáma az 5-ös, feleségéé pedig a 7-es volt.

6. Subway

A híres szendvicsező neve már önmagában is a földalatti közlekedésre, vagyis a metrózásra utal, a feliraton található két nyíl pedig a metró bejárata valamint kijárata felé mutat.

7. Starbucks

Mivel a Starbucks egy tengeri élőlényről kapta a nevét, az eredeti Starbucks-logót úgy tervezték, hogy a tenger csábító képét tükrözze. A kávézó egyik régi kreatív munkatársa addig kutakodott elfeledett tengeri archívumok között, amíg meg nem találta a 16. századi skandináv fametszetről származó szirén képét.

A Starbucks azt szeretné, ha a zöld dizájnra, a hosszú, hullámos hajra, a természet és az egészség jelenlétére összpontosítanánk. Nem kell látnunk a "Starbucks Coffee" feliratot ahhoz, hogy tudjuk, egy kiváló csésze kávé lesz a jutalmunk a sellő nyugodtságot árasztó, Mona Lisa-szerű mosolyával karöltve. Tehát nem, a régi mendemondákkal ellentétben a kétfarkú sellőnek semmi köze nincsen a felnőttfilmezéshez.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

Ismerd meg a bottargát, és azt is elmondjuk, hogy használd...

A bottarga egy különleges gasztronómiai alapanyag, amelyet gyakran neveznek a "tenger aranyának". Azok számára, akik még nem találkoztak vele, a bottarga nem más, mint sózott és szárított halikra, amely különleges ízvilágával azonnal magával ragadja az ínyenceket. Ezt a mediterrán kincset évezredek óta fogyasztják, és ma is nagy becsben tartják a kulináris világban.

Hering András

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...