A SPAR Magyarország az idei évben már mérsékelte egyes saját márkás ásványvizeinek palacksúlyát, valamint sok gyümölcsöt már kisebb súlyú nejlontasakokba, lebomló szalaggal csomagolnak be - írja a Gazdaság Portál.
„A SPAR a környezetért felelős nagyvállalatként különös figyelmet fordít arra, hogy jelentősen csökkentse a felhasznált műanyag mennyiségét, így érdemben mérsékelje a lassan lebomló vagy nehezen újrahasznosítható hulladékot. A vállalat támogatja a szelektív hulladékgyűjtést, elkötelezett az újrafeldolgozás mellett és arra törekszik, hogy minden áruházában környezetkímélő energia-felhasználási, hűtési és világítási -es nológiákat alkalmazzon. Idén több, népszerű saját márkás termékünk műanyag csomagolását csökkentjük, egyes esetekben teljesen ki is váltjuk, és ezzel megfelelő alternatívát kínálunk az egyre környezettudatosabb vásárlóink számára” – nyilatkozta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc saját márkás zöldség és gyümölcs árui közül az S-Budget golden alma és az S-Budget piros alma műanyag csomagolásának mennyiségét csökkentette szeptember második felétől, így ezeknél a termékeknél csaknem a felére csökkent a felhasznált műanyag mennyisége. A régebben fürtönként bezacskózott bio banán mostantól nem tasakba van csomagolva, csupán csak egy szalagfáslival van összefűzve, ezzel is megkülönböztetve a nem bio banántól.
A tavalyi értékesítési adatokat alapul véve ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm műanyag-csökkenést eredményez.
A SPAR nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minél környezettudatosabb legyen: a tojások idén már csak papírból készült tartókban kaphatóak, tavaly óta pedig a mirelit árukat is papírból készült szigetelőszatyrokba tehetik a vásárlók műanyag helyett.
Az áruházakban a pékárukat betekintőablakos papírcsomagolásba, a zöldségeket és gyümölcsöket pedig már a boltban megvásárolható, többször is felhasználható tasakokba lehet csomagolni.
A SPAR egyes saját márkás ásványvizes PET palackjainak súlyát az elmúlt hét évben jelentős mértékben sikerült csökkenteni, 2018-ban összességében több mint 80 tonnával kevesebb műanyag került felhasználásra a palackgyártás során, mint 2012-ben.
A SPAR célja, hogy a 2019-2022-es időszakra 30%-kal csökkenjen a műanyagfelhasználás a saját márkás ásványvizeinek palackozásánál.
Az üzletekben kapható füles szatyrok is ma már káros mellékhatások nélkül oxidálódó összetevőkből –PLA: polylactid – készülnek. A több éve indított környezetvédelmi fejlesztési programnak köszönhetően ma már csak kétfajta műanyagból készült bevásárlótáska vásárolható meg a boltokban. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata hamarosan 100%-ban műanyagmentessé válik.
via Gazdaság Portál