A drágulást szinte minden országban a vásárlási szokások megváltozása követte, egyre többen indultak az olcsó alapanyagok és termékek irányába. Nemcsak hazánkban, vagy a kontinens keleti felében, hanem a jómódú európai országokban is ugyanez a helyzet. A drágulás hatása jól kiolvasható egy élelmiszer-adatbank felméréseiből, amiben furcsa vásárlási tendenciák mutatkoznak meg.
Az infláció és az elszabaduló árak miatt a tehetősebb nyugat-európai lakosság is elkezdett az olcsóbb termékek felé sodródni. Több termék helyett olcsóbb alternatívákat keresnek és vesznek az emberek.
Az alábbi tendenciák vehetőek észre a felmérésből:
- sokan más növényi olajokra cserélték a költséges olívaolajat
- csökkent az érdeklődés a minőségi hal iránt, ellenben a halfej forgalma 34%-kal nőtt
- Nagy-Britanniában 23%-kal nőtt a marhaszegy eladása, az ökörpofáé 9%-kal, a báránynyaké pedig 4%-kal
- a pékségekben előnyben részesülnek a fehér, szeletelt kenyerek a kézműves veknikkel szemben
Nemcsak a boltokban, de otthon is változni kezdtek a szokások:
- a házi vaj készítésére irányuló online keresések száma 407%-kal emelkedett
- a vásárlók 39%-a jobban kihasználja a fagyasztóját
Hírek, érdekességek, újdonságok: