A program felvezetőjeként népszerű kortárs írók és streetfotósok együttműködésével 20/20 néven érzékenyítő kampánnyal jelentkezik a Mastercard idén decemberben, amellyel fontos társadalmi problémákra szeretnék felhívni a figyelmet.
Ezt követően 2021 elején irodalmi díjat alapítanak 40 év alatti írók számára, majd a jövő év során szeretnék a programot kiterjeszteni más művészeti ágak felkarolásával is, mindezzel hangsúlyozva a magyar kultúra melletti hosszú távú elkötelezettségüket.
A jövő évben induló program felvezető kampányában a Könyves Magazin segíti a fizetéstechnológiai céget: 20/20 néven egy érzékenyítő kampány indult ma útjára. A Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján – amelyek 20 szemszögből dolgoznak fel a megadott témákban történeteket – 20 kortárs író alkotását olvashatjuk a projektoldalon szegénység, digitalizáció és környezetvédelem témakörben.Többek között olyan népszerű művészek csatlakoztak a kampányhoz, mint Grecsó Krisztián, Lackfi János, Parti Nagy Lajos, Szabó T. Anna, Tóth Krisztina, Simon Márton vagy éppen Závada Péter.
„Felelős vállalatként nagyon fontos számunkra, hogy a napi tevékenységünkön felül olyan, a helyi közösségeket érintő területeken is jelen legyünk, mint például a kultúra. Évek óta elkötelezett támogatói vagyunk a kortárs magyar kultúrának, a mostani lépésünkkel is tovább szeretnénk erősíteni ezt a szerepünket. Mindezek mellett szeretnénk felhívni a figyelmet olyan égető problémákra, mint a szegénység, a digitális leszakadás vagy a környezetvédelem” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Hisszük, hogy a rendelkezésünkre álló technológia és erőforrások segítségével a kultúrán keresztül is értéket tudunk teremteni a társadalom számára.”
“A világ a minél mélyebb és sokszínűbb együttműködések irányába tart. A Mastercard nem a válaszaihoz keresett projektet, hanem a kérdéseihez, ami ettől vált izgalmassá. Ahhoz, hogy elképzeljük, milyen lesz Magyarország a jövőben, előbb rögzítenünk kell, milyen most. Sok nézőpont és történet felől közelítünk a válaszokhoz, de még mindig csak kérdések maradnak. Írók, költők és fotósok együttműködése teszi láthatóvá, milyen is volt ez az évünk, és segít tovább gondolni a következő lépést" - nyilatkozta Valuska László, a Könyves Magazin főszerkesztője.
„Nagyon örültünk, hogy megkeresett minket a Mastercard ezzel a feladattal, mert bár a street fotó céljait, ambícióit tekintve nem egy kritikus műfaj, attól még rámutat vagy rákérdez bizonyos társa-dalmi problémákra, nehézségekre, pozitív vagy negatív tendenciákra. A legegyszerűbben fogalmazva tükröt tart és amennyire lehet, semleges marad. Nem tolmácsol, csak közvetít” – mondta a Budapest Street Photography Collective gondolatait tolmácsolva Chripkó Lili fotós. „Nagyon fontosnak tartottuk, hogy mindegyik témát giccs és közhelyek nélkül jelenítsük meg. A képekben vagy azok mögött rejlő empátiánkat a hozzájuk fűzött irodalmi alkotások is aláhúzzák.”
Folytatás 2021-ben
A jövő évi program is vállaltan és hangsúlyozottan célul tűzi ki, hogy bizonyos társadalmi ügyek és értékek szerepeljenek a fókuszában (digitalizáció, szegénység, környezetvédelem). A 2021 elején induló irodalmi díjra 40 év alatti írók pályázhatnak majd, számukra szeretne a Mastercard az írásra nyugodt, biztonságos időszakot teremteni ezzel a támogatással. A jelentkezés részleteiről és a pályázatról a Mastercard jövő januárban ad bővebb tájékoztatást.
Ezeket olvastad már?
Ezen a helyen ehető elviteles pohárban kapod meg a levesedet
Nemcsak környezettudatos ez a megoldás, de nagyon finom is. Mutatjuk, hol próbálhatod ki ezt a különlegességet!
NosaltySenki sem éhezhet: szendvicsekkel segít a Budapest Bike Maffia a...
Magyarországon 2 millió ember él mélyszegénységben, köztük családok, gyerekek, idősek és hajléktalanok. A COVID-19 járványhelyzet még inkább megnehezítette az ő mindennapi élelemellátásukat.
Nosalty#HÁZICSEMEGE: Honey CO
A Honey Co mögött Burgyán Attila áll, aki kiemelkedő élettani értékű, prémium minőségű krémmézeket készít. Ha egyszer megkóstoljátok őket, egész biztosan a rabjává váltok a különleges ízeknek.
Macsuga Viktória7 érdekesség, amit biztosan nem tudtál a Coca-Cola Télapójáról
Száz éve indította első karácsonyi reklámkampányát a Coca-Cola, azóta a Télapó figurája és kivilágított kamionja is legendássá vált.
Nosalty