Közhely, és reméljük, Nektek is az, hogy a kedvenc franchise kávézódból elhozott műanyagfedős-papírpoharas megoldás nem éppen környezetbarát. Ha minden hétköznap egyet iszol, akkor is kb. 20-at dobsz kukába egy hónap alatt. Sok.
A Starbucks is rájött erre (hálisten), és nagyobb brandekkel (pl. Wendy's, McDonald's) összefogva létrehozta a NextGen Cup Challenge-et, amely felhívást intézett a kreatívakhoz: alkossanak fenntartható, környezetbarát kávéspoharakat! A Starbucks kihirdette a 12 győztest, a vadiúj designok közül pedig elvileg nem egy bevezetésre kerül majd élesben is - írja a bustle.
Amerikában évente mintegy 60 millió papírpohár kerül a szemétdombokra - egyszerűen azért, mert nem tudják újrafelhasználni őket.
Nem elég ugyanis, hogy a poharak külseje kartonból készül, ha a belsejében található egy átázást megakadályozó, melegen tartó vékony műanyag réteg - ez pont elég, hogy egy árva papírpohár lebomlása 20 siralmas évig tartson.
Mivel az összes éves papírpohárhulladék-termelés 4%-áért a meki és a Starbuck felelős, a NextGen Challenge program keretein belül összefogtak, hogy 3 éven belül teljesen átálljanak a 100%-ban lebomló és/vagy komposztálható poharak bevezetésére - azóta pedig a Coca Cola, a WWF, a Yum!Brands, a Nestlé és a Wendy's is betársult.
A körülbelül 500 jelentkező közül 4 hónap alatt 12-t választottak ki 3 kategóriában: innovatív süteményes papírok, úgy anyagok, újra felhasználható pohártetők. A győztesek mind pénzjutalmat kapnak projektjeik megvalósítására.
Addig is, amíg nem kerülnek bevezetésre a tökéletesen lebomló poharak, a hálózat egységei arra ösztönöznek, vidd magaddal saját poharadat, kulacsodat, és abba kérd kávéjukat - vagy vásárolj náluk lebomló poharat a sima papírpohár helyett.
Ezt láttad már az ízHUSZÁR magazinon?
Gyönyörű pasztell Disney-csészéket dobtak piacra - igaz, gyerekeknek, de kit érdekel?