Te szoktál kávézóba járni? Mindig kedves vagy a baristákkal, kiszolgáló személyzettel? Remélhetőleg igen, hiszen ők naponta több tucatnyi embert szolgálnak ki kávéval a legjobb tudásuk szerint. Ennek köszönhetően több olyan "kedves" vásárlói szokás is van, ami egy idő után bosszantani tudja őket. Hogy mik azok, arról maguk a kávészakértők nyilatkoztak:
1. Túl forrón kéred a kávéd
Van, aki forrón szereti a kávét, és van, aki jéggel. Giorgio Milos egy dolgot nem néz jó szemmel, ha a vendég a kávét tűzforrón kéri. Bizonyos kávéitalokat ugyanis csak meghatározott hőfokon ajánlott fogyasztani, máskülönben elveszik az ital íze. Milos felhívja a figyelmet, hogy egy latte vagy cappucino élvezeti értékén kifejezetten ront, ha tűzforró tejjel isszuk.
2. Kávézó áraira panaszkodsz
Garett Oden, az amerikaiJavaPresse Coffee baristája azt mondja, a legbosszantóbb, amit egy vendég tehet, hogy az árakat kritizálja. Szerinte néhányan a kávézóban kapható kávé árait, az élelelmiszerboltban beszerezhetőéhez hasonlítják. Húzzák a szájukat azon, hogy milyen drága a kávé, de azt nem nézik, hogy az adott esetben prémium minőségű, vagy fenntartható forrásból származó kávébabból készült.
3. Nincs azzal semmi gond, ha személyre szabott italt kérsz, csak...
...ne légy türelmetlen, és ne tartsd fel indokolatlanul sokáig a személyzetet. Becky Beach blogger szerint a baristák nem szeretik a türelmetlen vendégeket, illetve azokat, akik olyan apróságok miatt akadnak ki, hogy egy leheletnyivel több tejhabot szerettek volna a kávéjukra, és nem úgy kapták. Lehetnek extra kéréseid, de bizonyos határokat ne lépj át!
4. Nem biztos, hogy jó arra várni, hogy a presszókávéd azonnal elkészül
Sokan azt hiszik, hogy az espresso megnevezés arra utal, hogy az ital azonnal kiadható, pedig nem így van. Milos szerint, ahogy egy jó koktélra, úgy egy finom presszóra is megéri várni. Ha nagyon sietsz, akkor kérj inkább valamilyen más italt!
+1. Mivel bosszanthatod fel a magyar baristákat?
"Én utálom, amikor azt hiszik jobban tudják a munkám, mint én, és megmondják hogyan kell csinálni az italokat" - mondta nekünk egy magyar barista, aki az egyik nagy kávézóláncnál dolgozik. A férfi hozzátette, hogy szerencsére ilyen esetek ritkán fordulnak elő, a vendégek többsége általában jófej, és nincsenek speciális igényeik.
Ezeket olvastad már?
5 „kedves” vásárlói szokás, amit a kasszások titkon utálnak
Van néhány rossz szokás, amivel megnehezítheted a pénztárosok munkáját. Legközelebb lehet nem árt jobban odafigyelned a kasszánál!
Fenes GábrielEz a kávézó példát mutat környezetvédelemből - Te innád így...
Évente több milliárd (!) tonna műanyagot termel az a társadalom, amit mi modernnek nevezünk. Állat -, és növényfajokat taszítunk a kihalás szélére – a jövő rajtad is múlik.
Petrás GabriellaÍme a Camelccino, amely egy nagyon különleges állat tejéből készül
A Közel-keleten egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tevetej, melyet egy nem is olyan távoli országban akár mi is kipróbálhatunk.
Masszi- Rigó CsillaEgy mondat, amit sose mondj egy Starbucksosnak
A világhírű kávézólánc fórumozó dolgozói mondták el, mi az, amit a leginkább utálnak hallani.
Brecz Juditvia Insider