Több fronton is változás elé néznek a vásárlói szokásaink az őrületes infláció miatt. A spórolás csak az első lépcsőfok, egyedi, szubjektív megszorítások is várnak mindenkire a saját háztartásában.
Vajon mi miről mondanánk le először?
Az EY 18 ezer fős nemzetközi felmérése* alapján elmondható, hogy a vásárlók körében a termékek házhoz szállíttatása lehet az első áldozat, de az olcsóbb, saját márkás termékek is feljövőben vannak – írja a Napi.hu
Vajon lesz pénzünk az alapélelmiszereken kívül másra?
A megkérdezettek harmada attól fél, hogy a fenti kérdésre sajnos nem a válasz, és a legszükségesebbeken kívül nem tud majd mást megvenni magának vagy a családjának.
Hogyan spórolunk?
- a megkérdezettek közel 50%-a a bevált, márkás termékek helyett olcsóbbat választ
- 42% kevesebbet költ kikapcsolódásra
- 35% pedig nem szállíttat házhoz annyit
Az áruházak, cégek sincsenek könnyű helyzetben, mert a vevőiket ebben a megszorításokkal teli helyzetben sem akarják elveszteni – mondta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
Egyre tudatosabban élünk:
- a vevők 87%-a figyel arra, hogy ne pazaroljon élelmiszert
- 85%-uk kifejezetten próbálja visszaszorítani az energiapazarlást
- 64%-nak már nem fontos, hogy a divatot, a trendeket kövesse
- 69% már inkább megjavíttatja a tárgyait, mint hogy eldobja őket
- 36% (azaz minden harmadik ember) egyre gyakrabban választja a használt cikkeket.
- A negyedéves Future Consumer Index tizedik kiadása május 18. és június 7. között készült 18 ezer fogyasztó részvételével.
Még több aktualitás itt: