Ezért kezdtek ijesztő mértékben spórolni a magyar háztartások

Az utóbbi időben egyre több ember húzza be a féket és kezd spórolásba, mert aggódik a megélhetéséért. Az extrém takarékoskodás miatt egyre több termékről mondunk le.

Rendkívül megváltoztak a vásárlási viselkedésmódok az utóbbi időben – derült ki a Capgemini Kutatóintézet nemrég megjelent friss kutatásából, ami azt vizsgálta, hogy milyen hatást gyakorolnak a megélhetési költségek a fogyasztói szokásokra.

Az emberek több mint fele kezdett extrém spórolásba

A 11 országban, és több mint 11 ezer vásárló megkérdezésével készített felmérés eredményei alapján a fogyasztók közel háromnegyede kevesebbszer vásárol impulzívan, míg 69 százalékuk egyenesen visszafogja a nem létfontosságú termékekre fordított kiadásait. Ebbe a kategóriába tartoznak az elektronikai termékek, a játékok, az éttermi étkezések, illetve a luxuscikkek is – írja a Napi.hu cikke.

Generációs különbségek

A kutatás eredményei alapján jól látszik, hogy a fogyasztók jelentős része most a spórolásra összpontosít. A felmérést végző szakemberek azt is megállapították, hogy a fogyasztók 61 százaléka aggódik pénzügyi helyzete miatt. Megélhetésükért a leginkább az ezredfordulón születettek és az X generáció tagjai aggódnak. A „baby boom” idején születettek pedig a legkevésbé.

A spórolási tendencia erősödését mutatja az is, hogy a vásárlók több mint 60 százaléka az „ olcsóbb" termékeket felvonultató hipermarketekből és diszkont áruházakból vásárol. Sőt, a válaszadók 65 százaléka a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás termékeit vagy az olcsó márkákat választja bevásárláskor.

A kiskereskedelmi vállalkozásoknak most újra kellene gondolniuk működési stratégiájukat, ellenkező esetben a jelenlegi fogyasztói szokások nagyon rosszul érintik majd őket.

A spórolás hatással van a fenntartható termékekre is

A spórolási láz a fenntartható módon előállított termékeket is negatívan befolyásolja, ugyanis a vásárlók a korábbiakkal ellentétben már nem szívesen fizetnek több pénzt ezekért az élelmiszerekért.

A kutatás eredményei szerint a fogyasztók csupán 41 százaléka mondta azt, hogy hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, amit fenntartható módon gyártottak. Ez a szám látványos visszaesés a 2020-as arányokhoz képest, amikor a fogyasztók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó az átlagosnál többet fizetni az említett termékekért. 

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Legújabb receptek

Borsodó egyszerűen

A klasszikus borsodó különleges aromájával kitűnik a házi édes öntetek és mártások közül: megannyi desszertet nyakon önthetünk vele a rétestől kezdve egészen a gombócig. ...

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...

Hoppá!

Recept beküldéséhez be kell jelentkezned!