Ezért kezdtek ijesztő mértékben spórolni a magyar háztartások

Az utóbbi időben egyre több ember húzza be a féket és kezd spórolásba, mert aggódik a megélhetéséért. Az extrém takarékoskodás miatt egyre több termékről mondunk le.

Rendkívül megváltoztak a vásárlási viselkedésmódok az utóbbi időben – derült ki a Capgemini Kutatóintézet nemrég megjelent friss kutatásából, ami azt vizsgálta, hogy milyen hatást gyakorolnak a megélhetési költségek a fogyasztói szokásokra.

Az emberek több mint fele kezdett extrém spórolásba

A 11 országban, és több mint 11 ezer vásárló megkérdezésével készített felmérés eredményei alapján a fogyasztók közel háromnegyede kevesebbszer vásárol impulzívan, míg 69 százalékuk egyenesen visszafogja a nem létfontosságú termékekre fordított kiadásait. Ebbe a kategóriába tartoznak az elektronikai termékek, a játékok, az éttermi étkezések, illetve a luxuscikkek is – írja a Napi.hu cikke.

Generációs különbségek

A kutatás eredményei alapján jól látszik, hogy a fogyasztók jelentős része most a spórolásra összpontosít. A felmérést végző szakemberek azt is megállapították, hogy a fogyasztók 61 százaléka aggódik pénzügyi helyzete miatt. Megélhetésükért a leginkább az ezredfordulón születettek és az X generáció tagjai aggódnak. A „baby boom” idején születettek pedig a legkevésbé.

A spórolási tendencia erősödését mutatja az is, hogy a vásárlók több mint 60 százaléka az „ olcsóbb" termékeket felvonultató hipermarketekből és diszkont áruházakból vásárol. Sőt, a válaszadók 65 százaléka a kereskedelmi láncok olcsóbb, saját márkás termékeit vagy az olcsó márkákat választja bevásárláskor.

A kiskereskedelmi vállalkozásoknak most újra kellene gondolniuk működési stratégiájukat, ellenkező esetben a jelenlegi fogyasztói szokások nagyon rosszul érintik majd őket.

A spórolás hatással van a fenntartható termékekre is

A spórolási láz a fenntartható módon előállított termékeket is negatívan befolyásolja, ugyanis a vásárlók a korábbiakkal ellentétben már nem szívesen fizetnek több pénzt ezekért az élelmiszerekért.

A kutatás eredményei szerint a fogyasztók csupán 41 százaléka mondta azt, hogy hajlandó többet fizetni egy olyan termékért, amit fenntartható módon gyártottak. Ez a szám látványos visszaesés a 2020-as arányokhoz képest, amikor a fogyasztók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó az átlagosnál többet fizetni az említett termékekért. 

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Hirdetés

Receptverseny

MUM, de jó! Bosch Ünnepváró Receptverseny indul

Van egy ünnepi recepted, aminek az elkészítéséhez több konyhai eszközt is használsz? Minél izgalmasabb a folyamata, annál nagyobb az esélyed, hogy nyerj egy Bosch konyhai robotgépet a most induló receptversenyünkön, görgess, és nézd meg a részleteket!

Legújabb receptek

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Céklacarpaccio

Húsmentes carpaccio céklával. A hajszálvékony céklaszeleteket csodálatosan tálalhatjuk mandulaszósszal, zöldsalátával, csírával, magokkal, bogyós gyümölcsökkel, akár ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...