Ebben az országban drasztikusan betiltják a gyorséttermi reklámokat

Új szabályozás lép életbe 2023-tól az Egyesült Királyságban. A tiltás a gyorsételek és más egészségtelen élelmiszerek reklámozását érinti, a kormányzat ezzel is próbál lépni az országban gyakori elhízás ellen.

Online semmilyen formában, a tévében pedig csak este 9-től lehet majd gyorsételreklámot leadni az Egyesült Királyságban, miután 2023-ban életbe lép az új törvény. A napokban elfogadott határozat semmilyen formában nem engedélyezi fizetett digitális hirdetések megjelenítését, ezzel nagy kiesést okozva az érintett cégeknek. A gyorsételreklámok eltüntetésével az elhízás ellen akar tenni a kormány.

Az ország, ahol száműzik a hamburgert a tévéképernyőkről

Mi tűnik el a képernyőről?

Az úgynevezett HFSS-termékek, vagyis a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek reklámozását lehetetleníti el a törvény. Ezeket online felületeken egyáltalán nem szabad hirdetni, a televízióban pedig kizárólag este 9 óra után.

A fizetett hirdetések, így a keresőben, Facebookon és Instagramon megjelenő tartalmak mind az új szabályozás áldozatai lesznek. A rádiós reklámokra és az offline terület hirdetéseire további szigorításokat nem hoztak.

Néhány kivétel

Persze ezután is láthatnak majd a britek néhány helyen ilyen jellegű hirdetéseket. A márkák népszerűsíthetik saját magukat, ezt azonban csak a törvény által kizárt termékeik nélkül tehetik.

Például a logó, a mottó és a cukormentes termékek továbbra is megjelenhetnek hirdetésekben. A nem fizetett hirdetések sem esnek a szabályozás alá, így ezek is maradhatnak.

Szintén nem vonatkozik a korlátozás a 250 főnél kisebb cégekre és a B2B-vállalatokra.

Egyesek szerint helytelen döntés

Phil Smith, a Brit Hirdetők Szövetségének (ISBA) vezetője nem tartja jó megoldásnak a törvényt. Ugyan nem tagadta, hogy a britek elhízása valós és aktuális probléma, véleménye szerint más jellegű szabályozásra lenne szükség.

A korlátozás helyett inkább az innovációra kellene fókuszálnia a kormánynak, mondta Smith, aki szerint a reklámok eltüntetése nem lesz hatással a gyerekkori elhízásra. Elmondása szerint jelentkeztek a kormánynál technológiai újításokkal, amelyek ezt a problémát vették célkeresztbe. Ezeket a politikusok nem fogadták el, pedig segítségükkel gazdasági károk nélkül megoldhatták volna a helyzetet.


Még több érdekes hír a nagyvilágból:

Forrásunk volt

Legújabb receptek

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Céklacarpaccio

Húsmentes carpaccio céklával. A hajszálvékony céklaszeleteket csodálatosan tálalhatjuk mandulaszósszal, zöldsalátával, csírával, magokkal, bogyós gyümölcsökkel, akár ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...