Online semmilyen formában, a tévében pedig csak este 9-től lehet majd gyorsételreklámot leadni az Egyesült Királyságban, miután 2023-ban életbe lép az új törvény. A napokban elfogadott határozat semmilyen formában nem engedélyezi fizetett digitális hirdetések megjelenítését, ezzel nagy kiesést okozva az érintett cégeknek. A gyorsételreklámok eltüntetésével az elhízás ellen akar tenni a kormány.
Mi tűnik el a képernyőről?
Az úgynevezett HFSS-termékek, vagyis a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek reklámozását lehetetleníti el a törvény. Ezeket online felületeken egyáltalán nem szabad hirdetni, a televízióban pedig kizárólag este 9 óra után.
A fizetett hirdetések, így a keresőben, Facebookon és Instagramon megjelenő tartalmak mind az új szabályozás áldozatai lesznek. A rádiós reklámokra és az offline terület hirdetéseire további szigorításokat nem hoztak.
Néhány kivétel
Persze ezután is láthatnak majd a britek néhány helyen ilyen jellegű hirdetéseket. A márkák népszerűsíthetik saját magukat, ezt azonban csak a törvény által kizárt termékeik nélkül tehetik.
Például a logó, a mottó és a cukormentes termékek továbbra is megjelenhetnek hirdetésekben. A nem fizetett hirdetések sem esnek a szabályozás alá, így ezek is maradhatnak.
Szintén nem vonatkozik a korlátozás a 250 főnél kisebb cégekre és a B2B-vállalatokra.
Egyesek szerint helytelen döntés
Phil Smith, a Brit Hirdetők Szövetségének (ISBA) vezetője nem tartja jó megoldásnak a törvényt. Ugyan nem tagadta, hogy a britek elhízása valós és aktuális probléma, véleménye szerint más jellegű szabályozásra lenne szükség.
A korlátozás helyett inkább az innovációra kellene fókuszálnia a kormánynak, mondta Smith, aki szerint a reklámok eltüntetése nem lesz hatással a gyerekkori elhízásra. Elmondása szerint jelentkeztek a kormánynál technológiai újításokkal, amelyek ezt a problémát vették célkeresztbe. Ezeket a politikusok nem fogadták el, pedig segítségükkel gazdasági károk nélkül megoldhatták volna a helyzetet.
Még több érdekes hír a nagyvilágból: