A Kinder tojás a meglepetésről szól, nem hiába lett hivatalosan Kinder Meglepetésnek keresztelve. A Ferreroazonban azt gondolja, a kisfiúknak és a kislányoknak más meglepi jár, így a tojások csomagolásának tetején szolid színkóddal jelzi, melyik édesség rejt magában Hotwheels kisautókat, és melyik Hello Kitty figurákat. Ez az eljárás ráadásul megerősíti azt a sztereotípiát is, miszerint a kék kisfiús, míg a rózsaszín kislányos szín.
Üzleti szempontból érthető ez a döntés, mert egyelőre társadalmi közmegegyezés van ezeknek a színeknek a nemi vonatkozását illetően, így egyértelmű jelzést küld a cég a vásárlók felé. Ugyanígy a legtöbben az autókat kisfiús játéknak, míg a Hello Kittyt lányosnak tartják, így a cég - ha megkérdőjelezhető módon is -, de egyértelmű üzenetet közvetít a vásárlói felé a színkódolással és a játékok csoportosításával.
A Ferrero képviselője azt mondta aMetrónak, vásárlói visszajelzések alapján dobtak piacra színkóddal ellátott csokitojásokat, mert így a szülők könnyebben ki tudják választani, milyen játékkal lepjék meg gyermekeiket.
Ahhoz azonban, hogy a szülők tisztában legyenek azzal, mivel akarják meglepni gyerekeiket, elég lenne ezt ráírni a tojásokra, vagy a benne található termékeket kihangsúlyozni a csomagoláson. Ez talán segíthetne abban, hogy ha megszüntetni nem is tudja, legalább ne erősítse a színekhez és a játéktípusokhoz köthető nemi sztereotípiákat.
Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?
Bárányfej, savanyúságlé és pácolt hering - 7 másnapos kaja Európától Ázsiáig