Így „verik át” zsugorítással a vásárlókat a boltokban

Hogy mit jelent a zsugorítás? Azt, hogy egy adott termék árán nem változtat a gyártó és a kereskedő, a kiszerelés viszont kisebb lesz. A cél, hogy a vásárló ne érezze az áremelkedést.

A folyamatos és szűnni nem akaró infláció miatt újabb és újabb megoldások születnek, hogy a boltok minél kevesebb vásárlót veszítsenek. Ilyen trükknek számít az úgynevezett zsugorítás is, amely során az ár nem változik, de a kiszerelés igen.

Az élelmiszerek ára éves szinten több mint 20 százalékkal nőtt, köztük sok termék jóval komolyabb mértékben drágult – írja a Sokszínűvidék.

Így „verik át” zsugorítással a vásárlókat a boltokban

Lássuk a hivatalos adatokat a KSH szerint:

  • a kilós, tömbös trappista sajt ára 58%-kal 3150 forintra,
  • a 20 százalékos (140-175 grammos) tejföl 50%-kal 260 forintra,
  • a kilós félbarna kenyér 43%-kal 498 forintra,
  • a pasztőrözött, 28 százalékos ESL tej 36%-kal 363 forintra drágult.

Kiskapukat keresnek a bolthálózatok

A durva drágulás hatására a boltláncok és a vásárlók különböző módszerekkel igyekeznek enyhíteni az inflációs hatást. Ilyen például az úgynevezett legrammozás vagy zsugorfláció.

Hogy mit jelent ez a gyakorlatban?

Hogy egy adott termék árán nem változtat a gyártó és a kereskedő, a kiszerelés viszont kisebb lesz.

Szemfülesek már észrevehették a metódust: például a tejfölöknél is voltak korábban a 450 és 500 grammos, nagypoharas tejfölök, amelyek bár hasonló pohárban vannak, de csak 330 gramm tejfölt tartalmaznak.

Korrektnek számít ez az eljárás?

Megtévesztő lehet, de ha a vásárló korrekt információkat kap, akkor rendben van.

Fontos:

  • A kiszereléstől függetlenül a termék mellett mindig kötelező feltüntetni az egységárat.  A kilós ár alapján könnyebb összehasonlítani a termékeket.
  • A leginkább árérzékeny vevők elkezdték keresni az adott konkrét termékeknél az olcsóbb változatokat – ezt hívják leegyszerűsítve lefelé vásárlásnak, és  egyre több vevő választ azonos termékből olcsóbbat, esetleg gyengébb minőségűt.
  • Vannak termékek, amelyeknél az olcsóbb saját márkás és a drágább gyártói márkás termék között semmiféle különbség nincs.
  • Érdemes olvasni az akciós újságokat, hűségprogramokat.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Legújabb receptek

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Céklacarpaccio

Húsmentes carpaccio céklával. A hajszálvékony céklaszeleteket csodálatosan tálalhatjuk mandulaszósszal, zöldsalátával, csírával, magokkal, bogyós gyümölcsökkel, akár ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...