Sajnos, manapság gyakran előfordul, hogy egy kedvelt termékünk akár pár nap leforgása alatt megdrágul. Ezeket a változásokat még relatíve könnyű észrevenni, főleg, ha gyakran vásárolunk. Azonban van egy nehezebben észrevehető változás is, ami sajnos egyre sűrűbben eléri kedvenc élelmiszereinket: a zsugorinfláció. Akkor beszélhetünk erről a jelenségről, ha egy termék ára ugyanaz marad, azonban súlya vagy űrtartalma jelentősen csökken. A végeredmény ugyanaz: effektíve többet fizetünk a termékért – ráadásul a zsugorinfláció nem mindig feltűnő.
Persze nem titokban történik a dolog: a kormány kötelezővé tette a termékek zsugorításának bejelentését, így ezt könnyen szemmel kísérhetjük a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) oldalán.
A legutóbbi jelentésből kiderült, hogy kedvenc termékeinket is elérte a zsugorinfláció:
- A Lipton Green Natur és Citrus dobozos teákban már nem 25, csak 20 filter található.
- A Detki háztartási keksze korábban 200, most már csak 150 grammos kiszerelésben kapható.
- Az Aldiban forgalmazott Manner Winterglück ostya 200-ról 185 grammra zsugorodott.
- A Kinley üdítők közül a Kinley Bitter Lemon, Kinley Citrus Ylang Ylang és Kinley Lime Mint verziók 1.5 literről 1 literre csökkentek.
A teljes lista megtekinthető a Nébih honlapján.
Hírek, érdekességek, újdonságok: