Zsidai Roy több híres és sikeres étterem vezetője, a koronavírus-járvány miatt azonban ő is kénytelen volt bezárni vendéglátóhelyeit. Míg sok étterem úgy próbálta átvészelni az elmúlt időszakot, hogy átállt a házhozszállításra, addig a Zsidai Group vendéglátóhelyei nem kezdték el alkalmazni a mindennapokban ezt a szolgáltatást.
Zsidai Roy néhány nappal ezelőtt a Dining Guide-nak adott interjút azzal kapcsolatban, hogyan látja az éttermek helyzetét, mennyire volt hasznos a vírus idején a házhozszállítás, és milyen jövő elé néznek a vendéglátósok a mostani helyzet szerint.
Zsidai szerint a valódi értelemben vett éttermek esetében kifejezetten káros tud lenni a házhozszállítás, mivel így az ételek inkább csak egy biológiai szükségletet elégítenek ki, emellett elmarad az igazi éttermi élmény. A gasztronómiai szakember szerint a vendéglátás nagyon nehéz időszak elé néz, és bár megmenteni aligha lehet a szektort, nem mindegy, milyen arányban fognak végleg bezárni az éttermek.
,,A válság előtt is túlkínálat jellemezte a hazai vendéglátást, ez most sokszoros túlkínálattá fokozódott Budapesten az idegenforgalom és az üzleti vendéglátás, rendezvények leállásával, és itt jön be a vendégek felelőssége is. Ha valóban szeretjük és értékeljük a magyar konyhát és étkezési kultúrát, most mindenkinek egy kicsit tennie kell hozzá" - nyilatkozta Zsidai a Dining Guide-nak.
A szakember szerint a következő időszakban úgy támogathatjuk az éttermeket és más vendéglátóhelyeket, hogy elmegyünk hozzájuk, és jól érezzük magunkat.
Zsidai Roynak sarkos véleménye volt az éttermek nagy jótékonysági akcióival kapcsolatban is (bár az interjúban nem nevesít, de ilyen volt például az Etesd a dokit! vagy a Kiosk Angyal elnevezésű akciója), mely jelenséggel elmondása szerint egyáltalán nem értett egyet, igazságtalannak érezte a korrekten gazdálkodó éttermekkel szemben. Szerinte sok étterem szinte egymásra licitálva állt bele a jótékonysági hullámba, ez pedig olyan mentalitás, ,,mint egy tékozló magyar nábobé, aki elkártyázza a vagyonát".
A legnehezebb időszak ugyanis most jön az éttermek életében, az újranyitással kapcsolatban rengeteg költség merül majd fel, ráadásul kisebb forgalomra kell számítani az előző évekhez képest. Azt nem lehet előre kiszámítani, hogy a magyar közönség milyen minőségben tudja életben tartani a vendéglátóhelyeket azzal, hogy fogyasztással támogatja őket, egyelőre nagy kérdés, mennyire lesz az embereknek pénze és szabadideje arra, hogy éttermekbe járjanak.
Nagy port kavart vélemény
Zsidai Roy nyilatkozata, miszerint az éttermek jótékonykodása a vírus idején igazságtalan, igen csak felkavarta a közvéleményt a gasztronómiai szakemberek és a vendéglátósok között. Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke, valamint a Stand és a Stand25 éttermek tulajdonosa nyílt levélben állt szembe Zsidai véleményével.
via Dining Guide, Roadster, Facebook