Európa egyik vezető online divat- és életmód platformja, a Zalando piacra dobta első adaptív divatkollekcióját, amelynek már több mint 140 különböző stílusú terméke létezik, köztük a Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn és Even&Odd saját márkás darabjai. Az adaptív kollekció az átmeneti vagy tartós fogyatékossággal élő emberek számára tervezett ruhadarabokból, cipőkből és kiegészítőkből áll, amelyeket teljes mértékben ezen vásárlók igényeire szabtak.
A vállalat célkitűzése, hogy 2025-re mindenki számára biztosítson megfelelő termékeket, ennek egyik fontos lépése az adaptív kollekció bevezetése, amely a magyar vásárlók számára is elérhető.
A WHO eredményei szerint minden ötödik európai ember valamilyen fogyatékossággal él, ami alátámasztja az adaptív divat létjogosultságát, ennek ellenére 75 százalékuk úgy érzi, hogy számukra nem olyan könnyen elérhetőek a divatipar termékei. Az adaptív kollekcióval a Zalando jelentős lépést tesz a fogyatékossággal élők felé: mozgáskorlátozott, kézügyességében korlátozott, szenzoros érzékenységgel élők és fogyatékossággal élő gyermekek gondozói számára is kínál megfelelő ruhadarabokat.
Az első kollekcióban kerekesszékes használatra alkalmas, ülést segítő dizájnok, érzékszerv barát anyagok, valamint könnyen záródó, protézisekhez vagy kötszerekhez alkalmazkodó darabok is elérhetők lesznek.
A kollekció megjelenése előtt a Zalando széleskörű fogyasztói felméréseket végzett azokon a piacokon, ahol elérhetőek darabjai, amelyek a fogyatékossággal élő vásárlók tapasztalatainak és igényeinek megértését szolgálták.
A Zalando a következő hónapokban továbbra is nagy figyelmet fordít a fogyatékossággal élők közösségével folytatott párbeszédre, amelyből tanulva további lépéseket tesz az adaptív kollekciók fejlesztéséért.