Visszataszító összetevővel kezdtek el főzni a szakácsok

Elég erős kampánnyal hívja fel a figyelmet a műanyagszennyezésre a WWF. Legújabb reklámjaikban neves szakácsokat kértek fel arra, hogy egy különleges hozzávalóval főzzenek. 

Egyre több embert foglalkoztat a kérdés: Vajon mennyi műanyagot eszünk meg úgy, hogy nem tudunk róla?

A kérdésről már rengeteg tanulmány született az elmúlt években, most pedig a WWF is látványos kampányba kezdett, amelyben a műanyag-szennyezettségre hívják fel a figyelmet. A rövid, ám szemléletes reklámfilmekhez a Gray Malaysia és az Asian Food Network televíziós csatorna neves szakácsait kérték fel - derül ki a Kreatív.hu cikkéből,

a reklámokban pedig mindegyik szereplő egy különleges összetevővel "ékesíti" ételeit: egyszer használatos műanyagdarabokkal.

Van, aki a levesbe keveri bele a műanyagtányér darabjait, más só helyett szívószáldarabokkal szórja meg a halat. A kampány lényege, hogy a WWF ismert személyiségekkel együtt hívja fel az emberek figyelmét arra, mennyi mikroműanyagot fogyasztunk el életünk során. A mikroműanyagok ma már sajnos nagyon egyszerűen jutnak be az emberi szervezetbe, hiszen a földekben, az ivóvizekben, és már az állati húsban is fellelhetőek, így szinte elkerülhetetlen az elfogyasztásuk.

A Newcastle-i Egyetem tanulmánya szerint egy ember átlagosan heti egy bankkártya méretének és súlyának megfelelő műanyagot fogyaszt el. Elrettentő, ugye?

A WWF kampánya erre az igen aggasztó információra világít rá, gasztronómiai tartalmú reklámjait viszont egyelőre csak abban a 11 országban sugározza, ahol az Asian Food Network műsorai is elérhetőek.

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

További cikkek