Ha New Yorkban jársz, és bírod a giccses, "a több az több" ars poeticára építő luxusáruházakat, akkor a Bergdorf Goodman messze földön híres karácsonyi kirakatát (és teljes belső designját) muszáj lesz megnézned. Tüzetesen. Minden évben nagyot robban az őrületesen színes és látványos designatombomba, melynek fő tematikája az édesség - és ez idén sem volt másképp.
A 5th Avenue ikonikus boltja nem spórol a látnivalókkal, ha a vásárlók becsalogatásáról van szó, az egyszer biztos!
Mi is a Bergdorf Goodman?
Kirakataik nemzetközileg is elismert látványosságnak számítanak.
1899-ben Herman Bergdorf, elzászi származású bevándorló női szabóságot nyitott a Union Square-nél, Edwin Goodman később felvásárolta - innen ered a név. 1928-ban az áruház elfoglalta mai helyét a Fifth Avenue 754. szám alatt. Az első üzlet volt, ahol készruhákat kínáltak a vevőiknek amerikai és francia divat szerint. Később saját parfümmel, bundaszalonnal, szépségszalonnal, fürdővel bővültek. Mai napig ez az egyetlen egységük működik - a minőség megőrzése érdekében.
A 2018-as kirakat és berendezés is bővelkedik az édes finomságokban - cukorkafejű próbababák, óriás candy cane-ek (csíkos karácsonyi nyalókák), vattacukorszobrok, mézeskalácsházak, neonszínek, esztétikus káosz és művészi giccs.
Ezt a cikkünket láttad?
Ti karácsonykor sem esztek “semmit”? - avagy lássuk, milyen egy isteni vegán karácsonyi menü