Így látják a jelenlegi helyzetüket a magyar vendéglátósok

A vendéglátósok egyre kilátástalanabbnak látják a helyzetüket, és amennyiben továbbra sem nyithatnak ki, előfordulhat, hogy még több helytől kell örökre búcsút intenünk.

Az elmúlt hetekben több európai ország vendéglátóhelyei is jelezték – többek között a magyarok is – , hogy amennyiben nem nyithatnak ki, veszélybe kerül a túlélésük. A szektor dolgozói és a vendéglátóipari egységek egyre nehezebben viselik a koronavírus-járvány második hulláma miatti korlátozásokat. Sok hely mostanra a csőd szélén áll, mivel a házhoz szállítással nem tudnak elég bevételt teremteni.

Hogyan tovább? sorozatunkban mi is többször megkérdeztük a szakmabelieket, mit gondolnak a koronavírus miatti intézkedésekről, legutóbb a második hullámról faggadtuk őket Akkor még a szigorúbb szabályok előtt jártunk, így sokkal bizakodóbbak voltak a tulajdonosok, azonban azóta sokat változott a helyzetük. A 24.hu nemrégiben megkérdezte, jelenleg hogy látják a helyzetüket.

A hírportál a Szimpla kert társtulajdonosát, Zsendovics Ábelt, a Központ társtulajdonosát és üzletvezetőjét, Papp Lászlót és Müller Boglárkát, a Kandalló társtulajdonosát és tulajdonosát, Ecseri Ádámot és Elekes Mártont, illetve a Magyar Vendéglátók Ipartestülete elnökét kérdezték meg a jelenlegi helyzetről.

A Szimpla kert 50-60 embert küldött el a tavaly év végi szigorítások után, tehát a törzsgárdát leszámítva sajnos mindenkinek búcsút kellett inteniük. Jelenleg a Szimpla felújítja a helyiséget, ezzel is készülve az újranyitásra.

A Központ semmiképpen nem szerette volna elküldeni a munkavállalóit, hiszen felelősséget vállalnak értük, illetve a jövőben is velük szeretnének dolgozni. A vendéglátóhely a napokban megpróbálkozott kinyitni – természetesen így is csak elvitelre lehetett ételt vásárolni tőlük – , azonban pár órával a nyitás után rendőrök érkeztek a helyszínre, akik 500 ezer forintnyi büntetést szabtak ki, illetve 60 napra bezáratták a helyet.

A Kandalló csökkentett munkaidőben megpróbálta megtartani munkavállalóit, és étel- illetve italkiszállítással próbálja átvészelni ezt a nehéz időszakot.

A három hely abban egyetértett, hogy jelenleg nincs igazi támogatás, amellyel fedezni tudnák a kiadásaikat, illetve abban is, hogy nem látják, miért lenne veszélyesebb terep a vírus szempontjából egy étterem, mint egy bevásárlóközpont vagy egy kaszinó.


Mi történik a vendéglátásban? Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrásunk volt.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek