Így változnak a vásárlási szokások a drágulás miatt

Hónapok óta megállíthatatlanul drágulnak az élelmiszerek, a szakértők szerint pedig még közel sincs vége az áremelkedésnek. Hogyan változtak meg a vásárlási szokások? Már látszik, mely termékek fogynak a legjobban.

Aggódik, és változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt – derül ki a KPMG kutatásának eredményeiből. A felmérés szerint tíz fogyasztóból hat azt tervezi, hogy kevesebb terméket vásárol, valamint sokkal jobban figyeli az akciókat, és olcsóbb árucikkeket tesz a kosárba.

Sokkal többen keresik az akciós termékeket

Az új helyzethez a kereskedőknek és a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell a hvg.hu írása szerint. Az amerikai kutatásban ezer ember véleményét és szokásait mérték fel. Mind kiderült, a legtöbb részvevő már máshogy költi a pénzét, mint az előző években, sokan aggódnak az infláció és az esetleges recesszió miatt.

A megkérdezettek 87 százaléka aggódik az infláció miatt, 72 százalékuk a következő egy évben gazdasági visszaesésre számít, 55 százalékuk szerint pedig még biztosan várható további áremelkedés. Minden második fogyasztó tart attól, hogy nem fog elbírni további terheket saját háztartásának költségvetése, a résztvevők 51 százaléka pedig fél, hogy megfizethetetlenné válnak a háztartási cikkek.

Szinte mindenki (a válaszadók 94 százaléka) érzi, hogy sokkal többe kerül az élet. Sokan elkezdték átértékelni a szükségleteiket, tudatosabban vásárolnak, visszafogják az impulzív költéseket, kevesebb ruhát vesznek, vagy ritkábban mennek étterembe. Sokkal többen kezdtek el diszkontáruházakba járni, a vásárlók 14 százaléka jobban figyeli az akciókat, és nagyjából ennyien terveznek több akciós terméket vásárolni, sőt, akár több boltot is végigjárnak azért, hogy a legjobb akciókhoz jussanak.

A megkérdezettek többsége szerint még sokáig nem lesz vége a drágulásnak

Sokan aggódnak az áruhiány miatt is, többségüket aggasztja is ez a jelenség, főként az élelmiszerek, gyógyszerek és higiéniai cikkek esetében. Az orosz–ukrán háború hatásai tovább fokozták a növekvő szállítási költségekből, lezárásokból, geopolitikai bizonytalanságokból eredő ellátási nehézségeket. Eközben a kiskereskedői készletgazdálkodásban egyszerre van jelen a hiány és a felhalmozódó felesleg problémája – áll a közleményben.

Az online vásárlás népszerűsége is csökkent Amerikában, a fogyasztók nagy része visszaszokott a helyben vásárláshoz. A hvg.hu cikke szerint ettől némileg eltérnek a magyar adatok, a KSH szerint ugyanis míg áprilisban míg 4,2 százalékkal csökkent a csomagküldő és internetes kereskedelem forgalma, júniusban már 5,9 százalékkal nőtt.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Lencsefőzelék tejmentesen

A Szilveszter vagy az Újév elmaradhatatlan étele a lencsefőzelék. Tálalhatjuk sült hússal is és ér az év többi részében is lencsét enni, hiszen finom és egészséges!

Csokiszalámi

A csokiszalámi több szempontból is jó választás. Mindenki szokta szeretni, könnyen elkészül és sütni sem kell. Sőt, általában otthon megtalálható az összes alapanyag is. Ízlés ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Párolt lila káposzta

A párolt lila káposzta remek kísérője a különféle sült húsoknak, például a kacsa elképzelhetetlen nélküle. Ezzel a recepttel könnyedén elkészítheted Te is otthon, bár tény, hogy ...