Így változnak a vásárlási szokások a drágulás miatt

Hónapok óta megállíthatatlanul drágulnak az élelmiszerek, a szakértők szerint pedig még közel sincs vége az áremelkedésnek. Hogyan változtak meg a vásárlási szokások? Már látszik, mely termékek fogynak a legjobban.

Aggódik, és változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt – derül ki a KPMG kutatásának eredményeiből. A felmérés szerint tíz fogyasztóból hat azt tervezi, hogy kevesebb terméket vásárol, valamint sokkal jobban figyeli az akciókat, és olcsóbb árucikkeket tesz a kosárba.

Sokkal többen keresik az akciós termékeket

Az új helyzethez a kereskedőknek és a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell a hvg.hu írása szerint. Az amerikai kutatásban ezer ember véleményét és szokásait mérték fel. Mind kiderült, a legtöbb részvevő már máshogy költi a pénzét, mint az előző években, sokan aggódnak az infláció és az esetleges recesszió miatt.

A megkérdezettek 87 százaléka aggódik az infláció miatt, 72 százalékuk a következő egy évben gazdasági visszaesésre számít, 55 százalékuk szerint pedig még biztosan várható további áremelkedés. Minden második fogyasztó tart attól, hogy nem fog elbírni további terheket saját háztartásának költségvetése, a résztvevők 51 százaléka pedig fél, hogy megfizethetetlenné válnak a háztartási cikkek.

Szinte mindenki (a válaszadók 94 százaléka) érzi, hogy sokkal többe kerül az élet. Sokan elkezdték átértékelni a szükségleteiket, tudatosabban vásárolnak, visszafogják az impulzív költéseket, kevesebb ruhát vesznek, vagy ritkábban mennek étterembe. Sokkal többen kezdtek el diszkontáruházakba járni, a vásárlók 14 százaléka jobban figyeli az akciókat, és nagyjából ennyien terveznek több akciós terméket vásárolni, sőt, akár több boltot is végigjárnak azért, hogy a legjobb akciókhoz jussanak.

A megkérdezettek többsége szerint még sokáig nem lesz vége a drágulásnak

Sokan aggódnak az áruhiány miatt is, többségüket aggasztja is ez a jelenség, főként az élelmiszerek, gyógyszerek és higiéniai cikkek esetében. Az orosz–ukrán háború hatásai tovább fokozták a növekvő szállítási költségekből, lezárásokból, geopolitikai bizonytalanságokból eredő ellátási nehézségeket. Eközben a kiskereskedői készletgazdálkodásban egyszerre van jelen a hiány és a felhalmozódó felesleg problémája – áll a közleményben.

Az online vásárlás népszerűsége is csökkent Amerikában, a fogyasztók nagy része visszaszokott a helyben vásárláshoz. A hvg.hu cikke szerint ettől némileg eltérnek a magyar adatok, a KSH szerint ugyanis míg áprilisban míg 4,2 százalékkal csökkent a csomagküldő és internetes kereskedelem forgalma, júniusban már 5,9 százalékkal nőtt.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

Ismerd meg a bottargát, és azt is elmondjuk, hogy használd...

A bottarga egy különleges gasztronómiai alapanyag, amelyet gyakran neveznek a "tenger aranyának". Azok számára, akik még nem találkoztak vele, a bottarga nem más, mint sózott és szárított halikra, amely különleges ízvilágával azonnal magával ragadja az ínyenceket. Ezt a mediterrán kincset évezredek óta fogyasztják, és ma is nagy becsben tartják a kulináris világban.

Hering András

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...