Hivatalos adatok alapján már nem a Tesco-ba, hanem a Lidl üzleteibe jár vásárolni a legtöbb magyar - derül ki a Napi.hu cikkéből. A 2020-as összesített adatok szerint a Lidlnek a tavalyi évben 21 százalékkal növekedett a belföldi forgalma, ami azt jelenti, hogy 2020 márciusától 2021 februárjáig nettó 667 milliárd forint volt a bevételük.
A külföldi tulajdonban lévő boltláncok közül a Lidl után a Spar lett a második legkeresettebb üzlet, ők tavaly mintegy 10 százalékkal tudták növelni forgalmukat, több mint 630 milliárd forintot kerestek. A dobogó harmadik fokán még mindig a Tesco áll, az angol üzletláncnak tavaly 588 milliárd forint volt a bevétele.
A Tesco-t rögtön az Auchan követi 356 milliárd forintos tavalyi bevétellel, ezután a legtöbben a Penny-be járnak vásárolni (307 milliárd forint volt a tavalyi bevétel), meglepő módon pedig az Aldi végzett a hatodik helyen 292 milliárdos bevétellel és csaknem 19 százalékos forgalomnövekedéssel.
Egy másik, a Trade Magazin által közzétett összesített listán már a magyar kézben lévő üzletláncok is helyet kaptak. Eszerint az első helyen szintén a Lidl végzett, a negyedik helyen azonban a Coop áll 654 milliárd forintos bruttó forgalommal, az ötödik a CBA lett 542 milliárdos bruttó bevétellel, a hatodik pedig a Reál 428 milliárd forinttal.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: