Sokunk kedvence a Toblerone. Ez a csokiszelet a svájci Matterhornt szimbolizálja apró kis csúcsaival. Az alpesi ország kultikus édessége azonban a közelmúltban komoly változáson ment keresztül, ugyanis amerikai gyártója, a Mondelez multicég megfelezte a csúcsok számát.
Ezen a húzáson felbátorodva döntöttek úgy az angolPoundland diszkonttermékeket forgalmazó cég vezetői, hogy előrukkolnak saját Toblerone-variánsukkal, amit Twin Peaks-nek neveztek el. Aki ezt vásárolja meg, nem kap kevesebb csokit a pénzéért, szemben a Tobleronéval, amiben a csúcsok számának megfelezésével immár fele annyi a csokoládé.
Sőt, nem elég, hogy a Twin Peaks vásárlói sűrűn egymás mellett sorakozó csokihegyeket törhetnek le, de minden egyes kis csokihegy dupla csúccsal rendelkezik. Innen ered a Twin Peaks (ikercsúcsok) megnevezés - David Lynch sikersorozatának nem sok köze van a névadáshoz.
Mivel Twin Peaks nagyon hasonlít a Tobleronéra, a Poundlandet össztűz alá vették a Mondelez jogászai. A jogi problémák miatt el is kellett halasztani a csoki nyári bevezetését december 5-re.
A Mondelez azt állítja, a Twin Peaks egy másolat, míg a Poundland változatos érvekkel próbálta meggyőzni a bíróságot az ellenezőjéről. Szerintük a Twin Peaks nem a Matterhorn, hanem az Angliában található Wrekin nevű "hegyecske" alakját idézi. Legfontosabb érvük azonban az, hogy azzal, hogy a Mondelez megváltoztatta a Toblerone alakját, a termék elvesztette iparjogi védettségét, mivel a megfelezett csúcsokkal bíró csoki nem azonos már az eredeti svájci különlegességgel.
A bíróság végül kompromisszumos döntést hozott. A Poundland forgalomba hozhatja azt az 500 ezer csokit, amit már legyártott, de januárban újra kell tervezni a terméket.
A döntés hátterében feltehetően az áll, hogy a Mondelez és a Poundland régóta üzleti partnerek, így a felek a konfliktus mindenki számára kedvező lezárásában érdekeltek.