A napokban írtunk arról, hogy először az Aldi, majd váratlanul a Lidl is bejelentette, hogy csökkenteni fogja a náluk kapható vaj árát. A 24.hu értesülései szerint most a Penny is követte a másik két diszkontlánc példáját.
A Penny tehát szintén csökkentette az üzleteiben kapható egyes vajak árát – az egyik általuk forgalmazott import termék 25 százalékkal kerül kevesebbe, a többi pedig 20 százalékkal. Az egyik sajátmárkás termékük február 9-étől, egyéb vajas termékeik (összesen hatról van szó, köztük két magyar vajról) pedig már az előző naptól olcsóbbak. Azért tudta véghez vinni a Penny is a vajárcsökkenést, mert folyamatosan tárgyalnak a beszállítóikkal a kedvezőbb beszerzési árakért.
Mind a három diszkontlánc úgy nyilatkozott, hogy keresik a lehetőséget arra, hogy további termékeket tudjanak majd kedvezőbb áron kínálni.
A Penny szerint előbb vagy utóbb több termékkategória is olcsóbb lesz a nemzetközi piacon tapasztalható árcsökkentés miatt.
Az élelmiszer-infláció egyébként rendkívül nagy mértékben befolyásolta a fogyasztói szokásokat. A vásárlók jelenleg inkább a sajátmárkás és a kedvezőbb árú termékeket teszik a kosaraikba, de az akciók iránti nyitottság is jelentősen megnőtt az utóbbi időkben.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: