Gyakran felfordulást okoz az üzletekben, hogy az üvegvisszaváltó automaták a vásárlótérben vagy a boltok előterében vannak elhelyezve. Hosszú sorok alakulhatnak ki olyan emberekből, akik nem is vásárolni, csak üveget visszaváltani jöttek – főleg akkor, ha az adott gép esetleg meghibásodik. A nem teljesen átgondolt elhelyezés miatt egyes üzletláncok az üvegvisszaváltó automaták bolton kívülre történő költöztetéséről tanakodnak.
Ahol a helyzet engedi, üzleten kívülre költöztetnék egyes üzletláncok a visszaváltó pontokat, annak érdekében, hogy elkerüljék a bent kialakuló esetleges tömegnyomort.
„Egyelőre a rendszer működtetésével kapcsolatos tapasztalatok értékelése zajlik, utána fogunk döntést hozni arról, hogy mely konkrét helyszíneken fogjuk megvalósítani az automaták áttelepítését” – foglalta össze a kialakult helyzetet a G7 gazdasági lapnak a Spar kommunikációs vezetője, Maczelka Márk.
Az sem könnyít a helyzeten, hogy gyakori a felesleges sorban állás, ugyanis a RePont alkalmazása nem értesíti a vásárlókat a nem működő automatákról, ahogy azt sem kommunikálták a rendszer működésével kapcsolatban, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben a gép meghibásodása esetén a kézi üvegátadás is opció.
Hírek, érdekességek, újdonságok: