A Pepsi nemrég jelentette be, hogy áremelésre kényszerül 2022 elején. Az árnövekedést azzal magyarázták, hogy a cég egyre nagyobb problémákkal küzd az ellátási láncban.
Hugh Johnston, a Pepsi pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy a cégnek "kapkodnia kellett", hogy leküzdje a dobozok és Gatorade-palackok hiányát az elmúlt hónapokban, mivel a világjárvány okozta korlátozások feloldását követően megugrott a kereslet az italok iránt az éttermekben és a színházakban. A PepsiCo az elmúlt hetekben már növelte az üdítőinek és snackeinek árát.
Arra számítok, hogy valószínűleg a jövő év első negyedévében is lesz némi áremelkedés, ahogy teljesen beépül a nyersanyag-infláció hatása
– mondta Johnston, hozzátéve, hogy várakozásai szerint a legtöbb ellátásilánc-zavar 2021 végére mérséklődik.
Persze nemcsak a Pepsi küszködik, a rivális Coca-Cola is szenved. Jelenleg annyira megdrágult a konténeres szállítmányozás a világon a járvány és utóhatásai miatt, hogy az üdítőitalgyártó új megoldást keresett. A cég olyan messzire ment, hogy jelenleg inkább szénszállítóhajókba pakolja az áruit a megszokott teherhajók helyett, amik konténerben szállították a termékeiket.
Még több az üdítőitalokról: