„Csőd fenyegeti a műanyag ételdobozók dobozok ikonikus gyártóját, a Tupperware-t" – számolt be a Telex oldala. Úgy tűnik, hogy a helyzet valóban drámai, hiszen a cég részvényeinek árfolyama egy év alatt 98 százalékot romlott.
Csődközeli állapotban a Tupperware
A Tupperware jól ismert tárolódobozai az 1940-es években jelentek meg a háztartásokban. Aztán egy Tupperware-party nevű marketingfogás segítségével hatalmas rajongótáborra tettek szert. A party lényege annyi volt, hogy vendéglátóként az ember meghívott néhány barátot, ismerőst. A Tupperware Tanácsadó pedig házhoz jött, és egy bemutató keretében megismertette a cég termékeit. Közben természetesen nem maradtak el a finom falatok sem.
Csökkent a népszerűsége a fialatok körében
Az utóbbi években azonban látványosan visszaesett a Tupperware-termékek népszerűsége a fiatalabbak körében. A fogyasztók ugyanis egyre környezettudatosabbak, ezért műanyag helyett fenntarthatóbb alternatívákat keresnek az élelmiszerek tárolására.
A Tupperware képviselői már április elején jelezték: kérdésessé vált számukra, hogy vajon a vállalat folytatni tudja-e a tevékenységét.
A cég a visszaesett érdeklődés, illetve a hitelkeretének költségeinek drágulása miatt arra számít, hogy ha nem tud megfelelő tőkeforrásokat szerezni, akkor rövid távon finanszírozhatatlan likviditási problémákkal kell szembenéznie.
Ezek is érdekelhetnek: