Egy szendvics, egy korsó sör, egy kerámia, egy szemüveg vagy éppen egy monumentális épület - produktumok, amik valaki szakértelmének, munkájának köszönhetően jönnek létre. Hogy adott termék készítőjének milyen a nemi identitása az nem releváns, vagy mégis?
A jelenlegi becslések szerint Magyarországon 100-200 ezer transznemű ember él, akik ugyanúgy szeretnének érvényesülni a mindennapokban mind a munka, mind a magánélet terén, mint bárki más. Legyen szó egészségügyről, vendéglátásról, kereskedelemről vagy éppen a média világáról, ezek az emberek rengeteget tesznek azért, hogy értéket és minőséget hozzanak létre.
A Transvanilla Egyesület a transznemű átláthatóság nemzetközi napja alkalmából MADE BY TRANS elnevezéssel olyan címkéket hozott létre, melyek a jövőben olyan tárgyakon és produktumokon fognak megjelenni, amelyeket transznemű emberek készítettek, és akiknek szakértelme, kreativitása és kezük munkája nélkül az adott termék nem jöhetett volna létre.
A címkékkel jelzett termékek, tárgyak elfogadása pedig jelképesen a készítő személyek elfogadását is jelenti.
A Transvanilla kampánya mellett néhány nappal ezelőtt egy másik civil szervezet, a Háttér Társaság is megosztott egy nagyon kedves és elgondolkodtató kisfilmet, melyből kiderül, különbségeink ellenére mindannyian ugyanolyanok vagyunk, az előítéleket, a tudatlanságot, és a félelmet az ismeretlentől pedig egy közös főzés és egy mély beszélgetés pillanatok alatt el tudja oszlatni:
Ahogy az a kreativ.hu cikkéből is kiderül, a képeken látható, a Transvanilla Egyesület által létrehozott címkék a mai napon mutatkoznak be, a cél pedig, hogy a megjelenést követően minden érintett produktumon megjelenjenek a kis zászlók.
A címkékkel jelzett termékek, tárgyak elfogadása pedig jelképesen a készítő személyek elfogadását is jelenti, így hozzásegítve őket a megbecsüléshez
– mondta el Persely Tamás, a kampány kreatív igazgatója a kreativ.hu-nak.
A Transznemű láthatóság nemzetközi napját a Transgender Michigan ügyvezető igazgatója, egyben pszichoterapeuta, Rachel Crandall-Crocker 2009-ben hozta létre. Néhány év alatt a TLNN egy helyi, Michigani eseményből olyan nappá nőtte ki magát, melyet már világszerte ünnepelnek, és aminek hatására a transz emberek mindenütt valós, emberi arcot kölcsönözhetnek a transz jogokért és a transz emberek elfogadásáért vívott harcnak – derül ki a Transvanilla Egyesületének honlapjáról.
Az egyesület a mai nap alkalmából egy új kiadványt is bemutatott munkáltatók és cégek számára Transzbarát munkahelyek címmel. Bár egyre többen bújnak elő, a munkáltatókat még ma is meglepetésként érheti, ha a munkavállaló nemi identitására fény derül.
Sok nagyvállalatnál már felismerték a befogadó és sokszínű munkahely előnyeit. Minden alkalmazottnak javára válik, ha olyan munkahelyen dolgozhat, ahol előremutatóan gondolkoznak, elfogadják a sokszínűséget, és bátorítva érzik magukat, hogy felvállalják az identitásukat. Azok a transz emberek, akiket támogatnak a munkahelyükön, boldogabbak, egészségesebbek, jobban teljesítenek, és lojálisabbak is.
– írja a Transvanilla Egyesület.
Ez a kiadvány a TGEU és Transvanilla korábbi diszkriminációval és emberi jogokkal kapcsolatos munkáira támaszkodva ad útmutatást a munkáltatóknak és cégeknek, hogy hogyan tudják a leghatékonyabban támogatni a transz munkavállalóikat. Az útmutatóban szerepel, hogy mitől lesz transzbarát egy munkahely, illetve hogy hogyan lehet egy kérdőívben rákérdezni, hogy valaki transz-e. Röviden kitér arra is, hogy mit jelent transznak lenni, valamint hogy miért fontos a transz munkavállalók támogatása.
Ezeket is olvasd el!